JO kompisen skulle slänga detta slusteg för att det funkade dåligt tyckte han. Så jag fick det, och saken är den att det knastrar i högtalarna eller så försvinner ljudet. När man vrider på Input Level rattarna som sitter på framsidan. Någon som vet vad som är fel????? Mailade Hifiklubben o det enda gällde va att skicka in det till dom, för felsökning. Men det finns kanske någon vänlig själ här som vet vad som är fel
Hej! Det låter som potarna har gjort sitt. Eller så kan det vara gamla torkade elektrolytkondensatorer som behöver bytas ut. Det är tydligen inte helt ovanligt att utgångsreläerna ger upp, och det kan vara en bra idé att byta dessa. Jag har ett likadant steg, och skulle vilja byta ut just reläerna (Taiko PX-2403 http://www.digchip.com/datasheets/parts/datasheet/000/07-PX-2403-pdf.php) Tyvärr verkar de inte gå att få tag i längre. -Kanske någon på forumet som vet?
Jag har haft ett slutsteg med samma symptom. Fick det eftersom de trodde en trissa brunnit eller dylikt. Jag sprejade pottarna rejält med kontaktsprej och vred på dem rejält. Efter ett par rundor så lirade det som nytt igen.
Prova med det innan du ger dig på något mer avancerat det kan ju vara så enkelt