HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 CES 2012 Vegas fortsättning...GIYA G3/Fest/Titanic
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  03:07:53  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Över till "The Mirage" och förberedelserna till premiärvisning av Giya G3.

Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/29 03:20:01

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  03:09:41  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Fick naturligtvis inte samma vinkel men det är lite svårt på natten att hitta rätt ställe, framförallt eftersom det är så otroligt mycket folk.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/29 03:10:06
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  03:16:40  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Vi anländer till The Mirage och hinner egentligen inte göra ett dugg efersom vi ska hämta upp Philip Guttentag ute på flygplatsen, men vi får oss ett gott skratt som alltid när man träffar Philip O'Hanlon.
(Det är så bra att 2 heter Philip med mitt dåliga minne, men det blev att jag någon gång kallade Laurence för Philip med, det hade ju varit så bra tyckte min Alzheimers-light-hjärna)

Jag vet att jag återanvände denna bilden, så illa har det inte blivit ännu

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  03:22:15  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
För att återvinna ännu en bild...(vad gör han, kokar han soppa på en spik?)
Direkt ut och hitta sandsten i öknen, det finns många som säljer sten.

Vad ska de med stenen till?

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/29 11:33:02
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  03:29:40  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Ja, det återstår att se, men jag ska bjuda på en liten teaserbild av GIYA G3 innan sängdags.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

Tompa-T
Member

301 Posts

Posted - 2012/01/29 :  13:49:32  Show Profile Send Tompa-T a Private Message
Verkligen kul att kunna följa med på din resa hemma från min egen soffa !
Ja Patrik, dina reportage har ett härligt upplägg, inte bara hifi, du plockar med lite av vardagen vad du stöter på efter hand, himla kul !
Full poäng till dig för allt arbete du lägger ner !
Annat som jag lägger märke till är dina fina foto, härligt att se att en fotoamatör som du får till det så naturligt med liv och färg, många som åker runt med proffs stämpel i pannan bärandes på kamera utrustning där bara huset kostar 50-60 papp har mycket att lära av dig, jag gläds verkligen med dig Patrik !

Tack för ett härligt reportage//-- Tompa --

HIFI & Musik nörd :-)

Edited by - Tompa-T on 2012/01/29 13:53:39
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  14:50:47  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Ja, en annan har ju lärt sig med en "Lidlkamera" men det finns faktiskt ett par bilder som jag gillade från den och var stolt över.
Man får ta lite fler bara.

Sen är det vad som finns på bilden som jag tycker är viktigast.
Ibland får man tänka snabbt och skjuta, då blir det som det blir.

Min Kinesiska flickvän Peipei säger att det som skiljer mig och en fotograf är att en "riktig" fotograf gör en bild inom sig och vet hur bilden kommer att se ut.

Det vet inte jag, jag ser en bild och skjuter snabbt för att inte missa ögonblicket.

Här kommer fler på GIYA G3 och Laurence när vi packar upp och den sista ser ni vad vi skulle med stenen till

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  15:12:07  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Om ni kollar noga, ser ni att lampan är sned, det var Philip O'Hanlon som spelade så högt på G3 att den föll ihop

Förra gången testade han G2 och då föll infästningarna för spotlightsen ur

När Stereophile testade G1 hände detta
quote:
I was consistently impressed by the G1Giya's dynamic range and jump factor. Then Philip O'Hanlon asked if he could audition some of his own hi-rez digital files. He likes to listen loud. He cranked the Luxman monoblocks into hyperdrive (or at least to somewhere above 100dB). To my surprise, even at extremely high volume levels, the Giyas retained all their clarity and focus-and produced deep bass that immediately set off car alarms in front of my house.

This was indeed impressive performance. I don't typically listen at such a high volume, but I'd never heard a loudspeaker return such a feeling of limitless naturalism. Even at levels that had to be overloading my listening room, there was no sense of imminent-or any-dynamic compression. Not that there can't be dynamic compression from live acoustic music-I've heard the Chicago Symphony Orchestra overload Carnegie Hall-but that sense of limitless ease is one of the ways that live music retains its edge over reproduced sound. It's a quality I've never heard another loudspeaker do better than the G1 Giya.

Han har tydligen haft G1 uppe i 130 dB, så lampor får ta lite stryk.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/29 15:15:20
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  15:42:09  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Här har vi vår goda vän i lite olika skepnader, lite komiskt att på båda sidan Atlanten finns 2 som gillar att klä ut sig och vill göra lite shows på demos.

Sen när det gäller affärer så har vi också samma inställning, det är allvar och inget skämt.

Han har också en Kinesisk kvinna precis som jag.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/29 15:43:32
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2012/01/29 :  15:53:44  Show Profile Send gcs a Private Message
Det är kanske det man ska göra att byta en ryska mot en kinesiska.
Mycket trevligt reportage och tack för det patrikcaesar. Jag förstår inte riktigt hur du kan hinna med att vara överallt.
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  16:16:58  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Man tar sig tid, det är 5 våningar, varav 3 fulla med Hifi och det är många rum. Miljöbilder och sådant tar man dagar innan eller efter.
Tycker det är lite trist att inte visa vad Vegas har att bjuda på, livet är ju inte bara Hifi.

Det var inte, Biondi, tyckte han såg lite för "okrullig" ut i håret.

Underbar konsert
quote:
Fyra årstider blir åtta - Vivaldi möter Piazzolla
Musik special. Här har David Grimal knypplat ihop Vivaldis och Astor Piazzollas respektive "Fyra årstider" till en alldeles unik svit för kammarorkester. Den "gamla" Våren möter den "nya" Våren, och så vidare, årstid för årstid. Långsökt? Inte alls - sviten har blivit en formidabel publiksuccé. David Grimal leder sin ensemble "Les Dissonances" i den här inspelningen från operan i Dijon.
Från 28/1 i SVT2. Även i SVT2 31/1

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/29 17:08:17
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2012/01/29 :  17:16:01  Show Profile Send gcs a Private Message
Den saken är klar att någon större lust att åka till Las Vegas har jag inte fått. Ganska smaklöst vad dom hittar på och knycker från Europa.
Däremot så tyckte jag att detta programmet var en upplevelse som jag verkligen rekommenderar.
quote:
Fyra årstider blir åtta - Vivaldi möter Piazzolla
Musik special. Här har David Grimal knypplat ihop Vivaldis och Astor Piazzollas respektive "Fyra årstider" till en alldeles unik svit för kammarorkester. Den "gamla" Våren möter den "nya" Våren, och så vidare, årstid för årstid. Långsökt? Inte alls - sviten har blivit en formidabel publiksuccé. David Grimal leder sin ensemble "Les Dissonances" i den här inspelningen från operan i Dijon.
Från 28/1 i SVT2. Även i SVT2 31/1
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  17:20:53  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Jag vrider huvudet ut från spegeln för att få fler bilder på GIYA G3.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  17:22:22  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

-"Philip, please come out here for a few seconds so I get you all 3 on a picture".

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  17:35:00  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Måste ha en bild för att visa storleken på högtalaren, ni flesta vet ju att jag mäter 181 cm i storleken.

Lyft ner högtalaren igen och sätt kameran på "auto" men glömmer jag inte en av stenarna?

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/29 17:36:01
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  17:37:13  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

3 olika vinklar

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  17:40:56  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

2 från sidan med öppen gardin.
Det är märkligt vilken kameleontfärg det var, jag trodde hela tiden den var Porsches "Midnight Blue Pearl" som jag hade på G1, men de var Prince "Purple rain" lila.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  17:57:12  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Nu över till the Venetian på natten och rigga B1, K1 och se till att allt funkar.
Ser ni planet som lyfter?
När det var som mest jäktigast så önskade jag trots flygrädsla att jag satt på det planet hem, fast här är det i alla fall varmt, inte snöstorm och usla lastmöjligheter.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/29 18:15:52
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  17:58:32  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Här är vi i full gång, eller rättare sagt, de 2 Philiparna är i full gång, jag tar ju fotot.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  18:01:41  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Så var mässan igång och denna gången fick jag sällskap av Andrea Brinkmann och Jerome från Audioaero.

Trevligt och skönt att vi kunde byta av varann, jag hade ju planer att ta bilder till er, så jag var där hela de 2 första dagarna och käkade inte lunch, för då skulle det bli min tur och ta en tur runt på våningsplanen.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/29 :  18:27:17  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
quote:
Den saken är klar att någon större lust att åka till Las Vegas har jag inte fått. Ganska smaklöst vad dom hittar på och knycker från Europa.

Men det är något helt magiskt ändå, inte staden, men mässan.
Sen fungerar allt som det ska, de är vana vid mässor i Vegas.
Det gör de bra och stan sover aldrig, så du kan ju käka närsomhelst, vilket jag gillar, med mina matvanor.
Sen är det så mycket lustiga prylar som inte fastnade så bra på min lins, det var för mycket helt enkelt, så jag koncentrerade mig på det seriösa.
Jerome gick för att träffa en kollega på the conventioncentre kl 11, han kom tillbaka med andan i halsen 17.20.
Så lång tid tog det för honom fram och tillbaka och en knapp timmes möte.
Kolla länken så fattar du att Munchen är "litet".

http://www.cesweb.org/showFloor/by-hall.asp

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/29 18:33:34
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/30 :  01:15:36  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Förra gången var det rätt mycket trafik mellan Venetian och Mirage då vi visade G2.
Laurence och jag bad en kille ta en bild med min "Lidl" kamera eller var det Laurence i samma liga, men han döpte i alla fall bilden till "Not quite Abbey Road"

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/30 :  01:16:20  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Då hade vi såhär roligt när man sätter ihop en Brinkmann.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/30 01:17:18
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/30 :  01:18:53  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Nu är det kvällstid och jag är på väg över till Mirage för festen som 80% av alla pressfolk som frågat något, ville veta var festen var igen så att de inte skulle missa något.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/30 :  01:27:29  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Jag kommer upp med en trevlig Britt som presenterar sig som Jason Kennedy och det är ju så att jag har inget namnminne, så jag presenterar mig som Patrik.
Han säger att han är bjuden och jag åtar mig att visa vägen.
När vi anländer till rummet är det redan knökfullt med folk.

Det är varmt som i en bastu och jag går fram till "airconen" men den står redan på 15.8 C, det är nästan det dubbla.
Ute i hotellhallen får man luft, men det börjar bli fullt där med.

Plötsligt hör jag ett otroligt dovt dån och tänker, det är omöjligt även för G3, de hade imponerat mest av alla Vivid jag hört, men detta skulle inte de största klara av, det måste vara jordbävning.
Jag tittar ut och ser inte en jordbävning utan ett vulkanutbrott.
Mayakalendern tänker jag för ett ögonblick, 2012

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/30 01:34:54
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/01/30 :  01:33:33  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Nu är det svårt att skildra mycket folk och lite trist att ta foto, så detta är i början av festen, det skulle komma dubbelt så många till under kvällen och ingen verkade vilja gå.

Det serveras ett stort antal olika viner och naturligtvis Irish whiskey.

Jason står och samtalar med Andrea Brinkmann på den första bilden. Han var en trevlig prick, skriver tydligen bra också sa Laurence.

Showroom i Skånes mitt.

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/01/30 01:36:46
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000