Kör på med en till fundering! Kan det vara någon vits med att skicka min gamla Cyrus One på servive hos Cyrus? Jag upplever inte att det är något fel på den men jag har heller aldrig hört den när den var ny utan den var gammal redan då jag köpte den. Kan man förvänta sig något rent ljudmässigt av en sån' här service?
Det kostar visserligen en ansenligt slant(188 pund exkl. frakt) och det kanske finns billigare serviceställen/personer här i Sverige som kan utföra samma arbete.
Jag tror inte du behöver oroa dig för att en förstäkare åldras ljudmässigt. Det som isåfall händer är knaster i reglage och liknande. Om ngn konding faller utanför spec så kommer det säkert att märkas också, i form av ökat brum eller liknande. Bortsett från direkta fel är det nog din förstärkare som överlever resten av din utrustning!
Vill man va säker kan man ju låta byta kondingarna i strömförsörjningen till att börja med, mera som försiktighetsåtgärd än ljudförbättring.
Med vänlig hälsning, Micke PS. Varför hamnade denna tråd under Vinylavdelningen?
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
AlfaGTV - Det låter ju betryggande - då spelar jag vidare med förstärkaren och oroar mig inte mer. Låter ju bra som den är, ju!
Helt korrekt att jag skrev tråden i fel forum! Hade inte ens tänkt på det. Någon Admin eller liknande får gärna flytta till rätt ställe om det är möjligt.
Den där modellen har ju försteget igång hela tiden, min Cyrus Two började brumma efter några år, vilket berodde på en läckande konding i strömförsörjningen. Jag tycker inte det är värt att lägga ut några större pengar på genomgång, då kan du nog få annat bättre istället. /Anders