Har en fjärrkontroll, till min DK Design, som jag tycker "hugger" i alldeles för mycket på volymstegen så att säga, när jag höjer eller sänker. Går det möjligen att modifiera den så att den blir känsligare? Eller måste man även operera i förstärkaren för att uppnå detta önskemål?
Borde ju enkelt gå att ändra motorns matningsspänning, men det gäller ju att du har analog volymkontroll:) Annars kan du ju ändra känsligheten på signalsidan. Det svåraste vore nog att ändra på kuggens storlek i mototöverföringen(växellådan) till volympotten i mellan. Det kanske sämsta vore nog att sätta regäla motstånd på högtalarsidan Ja det finns många sätt, men vad säger tapeten är bäst Nej nu vet jag sätta tyngder på högtalarkonerna kommer nog som det sista allternativet Nej nu får det vara nog verbala togigheter, kanske det var allt för länge sedan jag skrev något på forumet så fantasin och alla möjligheter flödade över i kväll
Hehe, tackar för lysande förslag. Finns en liten risk att jag fegar och tar något av de två första förslagen. Få väl fota lite och underordna min fortsättning hos DIY avdelningen. Finns säkert många som tänkt eller kommer tänka samma sak.
Zombie Ny förstärkare är helt uteslutet eftersom DK Design är en killer och dom släpper man inte lös hur som helst. Gilla läget är ju en urtråkig lösning, tänk om alla accepterade den formen av icke problem lösande, då hade jag troligen inte kunnat skriva detta som jag skriver nu. Lyft en sten och du ska finna mig där!