HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 SWEETSPOT 2012
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/03/27 :  11:26:26  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Kolla filmen från förra mässan från Jnytt.

http://www.jnytt.se/TShow.aspx?id=7&cat=1


www.sweet-spot.se















Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/03/27 12:14:18

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/04/20 :  00:51:25  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Nu är det snart dags! Ta med era vänner och gör en härlig utflykt med fullpackad bil blir det överkomligt. För de flesta i Sverige är det inom 3 timmars körning. Jag blev visad mässans minsta pryl, men frågan är om det inte är den coolaste jag sett. Skitbillig! Under 2000 spänn! Men shit vad den kan!
Det kommer finnas så mycket så skivor att botanisera bland,så häng på låsen. Rariteterna går ju först.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/04/20 12:46:55
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/04/21 :  02:01:05  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Finns redan urläckra bilder från mässan tagna av Audionet. Fast det är klart,en av dem kanske inte är så smickrande förstås.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/04/21 02:20:12
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/04/21 :  02:16:53  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Har ett par Duevel diamond i rummet sen Audionet var här, så Nu är jag inte lika tjurig. Nej,men skämt å sido, så har jag inte kunnat bära något. Men det är tur man har vänner i sådana tillfällen. Han har aldrig varit på hifimässa, men tycker det är skithäftigt. Han tycker att jag inte förklara hur coolt det är. Så man kanske ska lära sig att det kan vara häftigt att ta med folk på mässa som man inte kanske trodde skulle gilla det så mycket. Förutfattade meningar har man kanske?


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/04/21 02:18:53
Go to Top of Page

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2012/06/04 :  20:44:47  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message
Tusen tack till Er alla som ställde ut och alla besökare.

SWEETSPOT 2012 blev riktigt lyckad.

I året upplaga ökade besökstalet med närmare 65 %. Flera Utställare uppger att mellan 40 och 80 % av besökarna var nya bekantskaper. En utställare vittnar om beställningar på närmare 100 000 kronor av nya kunder som direkt kan härledas till mässan. En annan MYCKET kräsen samlare av vinylskivor kom hem med 40 plattor som det annars kan ta ett halvår att hitta. En säljare av vinylskivor slog nytt rekord med en försäljning på över 22 000 kronor.
Inte ens ösregn kunde hindra de sista besökarna att ge sig av på Söndageftermiddagen. Trots att mässan officiellt stängde klockan 16.00 på söndagen var det flera besökare kvar i flera rum till efter halv fem.
Flera utställare har trots att datum ännu inte spikats bokat rum till nästa upplaga av Sveriges mest centrala hifi och musikmässa.

Räkna därför med att SWEETSPOT 2013 kommer att bli ännu bättre.

Kom gärna med idéer på hur konceptet kan utvecklas

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/06/11 :  04:46:20  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

Killen kom hem med 20 helt nya plattor och hans kompis med 20.
Men det är vansinnigt mycet eftersom han bläddrar igenom över 500 000 skivor varje år.
Yes, ni läste rätt, det är stora samlingar, internet, skivaffärer, annonser, loppisar m.m.
Så att han kom med 20 plattor är helt unikt, han köper mest progg och Krautrock.
Jag har sett honom i action när han bläddrar det är som ett flipperspel, han vet precis vad han etar efter, hur omslagen brukar se ut osv. så det ska myket till för att han bara ska stanna upp och dra upp skivan och titta närmre.
Han tyckte att han hade gjort fantastiska fynd tillika.
Han sa att kombinationen är oslagbar, massor av skivknallar, massa hifi och störtskön stämning.





Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000