HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 PRIS SÄNKNING MAGNEPLANAR!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

VälLjud
F.d. Affe

116 Posts

Posted - 2003/02/01 :  12:10:48  Show Profile Send VälLjud a Private Message
Pris sänkning på magneplanar!

http://www.audiosolution.no/

Mv
Affe

Edited by - VälLjud on 2003/02/01 13:42:15

copland
Member

111 Posts

Posted - 2003/02/01 :  20:39:32  Show Profile Send copland a Private Message
På tal om Magneplanarer har jag en fråga angående placeringen:
Rekommendationen är ca en meter från bakväggen (och lite mer från sidoväggarna). Är inte detta i stor utsträckning beroende av hur högt man spelar? Spelar man på moderata volymer borde man ju kunna minska avståndet till bakväggen väsentligt utan att kompression bakom högtalaren riskerar att uppstå. Hur förhåller sig det avståndet till effekten & finns någon enkel formel?
Är sugen på ett par Magneplanarer, men är lite trångbodd...

Mann
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/02/01 :  23:32:48  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Jag fick Audionords prislista idag på mässan och det är inte bara Maggies som har blivit prissänkta av deras märken också Sonus F bla.
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/02/02 :  00:28:11  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
quote:
Originally posted by copland

På tal om Magneplanarer har jag en fråga angående placeringen:
Rekommendationen är ca en meter från bakväggen (och lite mer från sidoväggarna). Är inte detta i stor utsträckning beroende av hur högt man spelar? Spelar man på moderata volymer borde man ju kunna minska avståndet till bakväggen väsentligt utan att kompression bakom högtalaren riskerar att uppstå. Hur förhåller sig det avståndet till effekten & finns någon enkel formel?
Är sugen på ett par Magneplanarer, men är lite trångbodd...

jag har ett par maggiesar och min uppfattning är att de bör stå ca 1 meter ut från bakväggen även vid "moderata volymer"
det går att ställa dem lite närmare utan att man förlorar mycket på det, har testat att ca dom ca 50cm från bakvägg... lite mer och lite grötigare bas, samt lite mindre "luft" uppfattade jag det som.

Go to Top of Page

VälLjud
F.d. Affe

116 Posts

Posted - 2003/02/02 :  00:59:17  Show Profile Send VälLjud a Private Message
Hej
Ca metern eller mer är inte fel när det gäller Magneplanar och det lönar sig att testa flytta runt lite på hgt då även små ändringar kan göra skillnad.
En av förklaringarna till pris sänkningarna borde vara den lägra dollar kursen...
mv
Affe
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/02/02 :  20:16:00  Show Profile Send molsson a Private Message
quote:
Originally posted by Affe

Pris sänkning på magneplanar!

www.skrivihop.nu

(förlåt, kunde inte låta bli)

/Marcusoft

No hay banda!!
Go to Top of Page

Hadoque
Starting Member

32 Posts

Posted - 2003/02/14 :  13:44:05  Show Profile Send Hadoque a Private Message
Ah !

Kanske är dags att slå till nu. Eller så har jag is i magen och hoppas att Bushpengen sjunker ännu mer.

Räcker det med 1.2 eller skall man satsa på ett par 1.6 ??

Bomber och granater!!
Go to Top of Page

copland
Member

111 Posts

Posted - 2003/02/17 :  18:14:07  Show Profile Send copland a Private Message
Jag tycker att 1.2:orna verkar ge bäst valuta för pengarna. Det är i alla fall dem jag funderar på.
Har hört att de kräver en del effekt. Hur mycket? Är rörstärkare (PP) uteslutet?

/Manne

Mann
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/02/17 :  19:00:59  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Ett tips om ni är ute efter Magnepan och mest valuta för pengarna så har jag sett ett par 1.6SE som bara är 6 månader gamla här på forumet till salu för 23000:- om de fortfarande finns kvar??

http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=7734
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/02/17 :  20:21:48  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
jodå, dom finns fortfarande kvar...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000