Kraftwerk i P1. Ett litet kortreportage Signerat undertecknad och reportern Rickard Carlsson... Godmorgon Världen, söndag, 9.05 i P1... Det hör inte till vanligheterna att P1 tar upp den gruppen, eller musik över huvud taget...
För de bakfulla och morgontrötta går det i repris 22.05 samma kväll... Jag tror det ligger i den första timmen efter ett reportage om nån permanent bilmässa i tyskland...
Så är det kanske men jag föredrar att tänka på Kraftwerk som en popgrupp. En ikon inom populärmusiken. Som det nu är verkar kreativiteten ha avstannat.
Alla "Godmorgon Världen" finns att ladda ner på sr:s hemsida, så "ingen radio" är inget argument! Vad tror ni - blir det något mer Kraftwerkalbum? Någonsin?
Jag tror tyvärr inte det blir något mer album. Rädslan över att inte kunna överträffa tidigare "milstolpar" har bara vuxit för varje år som gått... Expo2000 var ju i och för sig ett tecken på att de fortfarande är mästare på minimalistisk monoton syntpop men det var ju bara en låtidé! Jag hoppas verkligen att jag har fel för det finns säkert 100-tals kasserade idéer i KlingKlang-studions huvudserver som alla fans med glädje skulle ta till sig, att vara lika nyskapande idag som på 70-talet är nästintill omöjligt! Trevligt inslag i radion för övrigt om än inget nytt
Det var trevligt att höra på. Jag råkade se meddelandet 22.10 och satte på tunern som jag inte har använt på länge. Jag brukar höra på radio i köket. Trevligt när man fixar med maten eller disken. Kanske skall skaffa en Tivoli radio där. När jag satte på tunern startade den på P2 med kraftiga störningar. Samma med P3 men P1 lät OK. Blev rädd att tunern gått sönder men nu låter alla kanalern OK, så det var väl något tillfälligt fel i sändingen även om detta är sällsynt. Jag såg ett litet längre inslag om Kraftwerk på TV för något år sedan, var du med där också?