Stor Cracker-fan som man är blir man nyfiken på deras tidigare alster som Camper van Beethoven. Har beställt deras 5 CD-box "Cigarrettes and Carrots" till det facila priset av 209:-. Nån som diggar dessa och kan kommentera deras musik.
Jag gillar Camper bättre än Cracker, men hörde dem i den ordningen. Key Lime Pie är given, tidigare skivor likaså. 'Take the skinheads bowling', älskar man inte sådana titlar (om nu låttiteln var exakt så)?
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Stor Cracker-fan som man är blir man nyfiken på deras tidigare alster som Camper van Beethoven. Har beställt deras 5 CD-box "Cigarrettes and Carrots" till det facila priset av 209:-. Nån som diggar dessa och kan kommentera deras musik.
Trodde inte att de fanns längre det måste vara mer en 10år sen jag hörde något av dem sist.
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Nja , dom finns väl inte heller längre utan detta har väl mest varit nån tllfällig reuniongrej och att dom gjort ett antal konserter. Sen har dom gett ut en box som ett dokument för CVB-tiden + nån relativt ny konsertupptagning. Cracker är det som gäller nu om jag inte har missförstått saken. Rätta mig om jag har fel.
Coolt att Camper Van Beethoven har släppt sin version av Fleetwood Mac's märkliga dubbelalbum Tusk. En fantastiskt knäpp och smart idé. Fast jag har inte hört hur skivan låter.