Alltså jag tycker nog att man skall hålla sig borta från bildsidor om man sitter på modem !
Om man koprimerar en bild förmycket så blir det ju bara skit av den kvar.
För att lösa problemet kan man ju om man har modem fråga någon om dom kan ge lite länkar ??? Men om man inte skall få lägga till bilder så tycker jag nog att den funktionen skall bort. Jag kommer att fortsätta lägga upp bilder på runt 50kb faktiskt.
Klart bilder ska vara kvar, men följ Doles tips! Bilden behöver inte vara lika stor som skärmen. Eventuellt skulle man kunna lägga in en mindre bild som skulle förstoras om man klickar på den. Något för teknikavdelningen att fundra på!
Har inte Rosengren lovat bredband åt folket? Jag trodde att alla hade bredband!
Det vore också bra om folk kunde sluta med att Quota bilderna! Trådarna blir bara långa och tunga! Vill man quota kan man ju redigera lite och ta bort ev bilder.
Det vore också bra om folk kunde sluta med att Quota bilderna! Trådarna blir bara långa och tunga! Vill man quota kan man ju redigera lite och ta bort ev bilder.
300 pixlar på längsta sidan räcker länge. 72dpi. Ni som har photoshop, använd webkomprimeringen via imageready. Gå närmre det som är intressant (eller beskär).
Mina original bildfiler ligger på mellan 40-200mb. Men blir inte mer än futtiga 15-35kb efter komprimering.