| Author |
Topic  |
|
time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 21:49:36
|
Det var min bulkförpackning av snakeoil |
Lämnat forumet |
 |
|
|
Carl-M
Member

432 Posts |
Posted - 2003/03/18 : 22:02:55
|
Nästa gång kan vi vara hos mej. Då kanske vi tar några Tyska öl + lite andra alkoholhalltiga drycker. Stabilt som FA.. |
 |
|
|
perper
Member

64 Posts |
Posted - 2003/03/23 : 21:35:08
|
Hur låter dessa egentligen fördelar nackdelar, förutom att det var bland de fulaste lådor som jag någonsin sett (vill ej vara oförskämd men däremot ärlig ;-) Hur många liter skall lådorna vara på ungefär och har ni två element i varje låda? Skulle vara kul att lyssna på dessa.. |
 |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 00:37:13
|
var kan jag läsa om vad det var ni lysnade på och hur det lät?
Harker! |
 |
|
|
time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 09:42:58
|
| Det var inga lådor, tyvärr blir de av naturen stora men e nya bafflarna ser bättre ut ! |
Lämnat forumet |
 |
|
|
perper
Member

64 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 20:00:54
|
Time: Nehej, inga lådor..... men kan man kalla de lådor utan lock för visst var de rättså djupa också? Förbättrat frontutseeende! skicka gärna en bild. Hmmm, såg att du befinner dej på Linnfri-mark....hur tror du eller någon annan att det skulle gå att driva dylika lådor med en Linn Classik. |
 |
|
|
time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 22:40:12
|
| Det går inte alls eftersom Classicen inte har någon dynamik eller klang, det kommer att låta illa, i bästa fall tråkigt. De ser faktiskt inte så illa ut live, elementen måste monteras bakifrån så det blir ett djupt "hål"och utseendet på elementet.. tja inte JBL direkt men inget snyggt har väl kommit från ett kommunistland... |
Lämnat forumet |
 |
|
|
Carl-M
Member

432 Posts |
Posted - 2003/03/24 : 22:56:43
|
| Håller med Time. Classiken är för tråkig. Det var därför jag sålde min. |
 |
|
|
perper
Member

64 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 00:55:33
|
Classik:en utan dynamik och klang? hm, vi kanske har lite olika hörsel eller syn på vad vår hörsel/hjärna gillar men finner jag något som jag tycker bättre om så visst kan Classiken då agera "metarställe" i någon lämplig sjö..... Själv har jag provat många olika förstärkare till mina förra Mirage högtalare 890I (Pioneer M90, SAT amplifix, Denon, Nad, Yamaha + säkert flera) och tyckte inte att någon av dessa lät så bra som just Linn gjorde. Den såg ynklig ut i jämförelse med många andra men den fick en ruggig fart på högtalarna trots att de inte var speciellt lättdrivna och att Linn:en inte är specad med hundratals Watt. Började med en Majik och köpte sedan allt-i-ett varianten Classik.... M90:an hade mer av den allra lägsta basen men det var allt..... Nåja, det var inte det som vi skulle diskutera här... hade haft kvar Mirage:arna om jag inte flyttat till en betonghåla där dessa inte fungerar så väl..... HUR låter dessa Ryska bredbandare? lite diskant? ingen djupbas? ´hur nära kan man sitta och lyssna på dessa (två element i samma låda). |
 |
|
|
time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 08:00:15
|
| Det var säkert något fel på de exemplar av classic jag lyssnat på. Ryssarna har ingen lågbas pga akustisk kortslutning och en diskant som vid första intrycket är lite dämpad men allt finns där ändå, inget fräsande som en dome. Verkligheten har ingen "diskant" Man kan sitta ganska nära, fördel tycker jag, mindre reflexer. Själv sitter jag ca 3m från. Spelar på en 3W SE triodförstarkare och en "Andersson" 15W PP men den har för hög känslighet som alla hans grejor och brummar lite. Subborna är pipor från Bosse Hansson. |
Lämnat forumet |
 |
|
|
Carl-M
Member

432 Posts |
Posted - 2003/03/27 : 21:33:45
|
perper om du bor i närheten av Gävle är du välkommen och lyssna.
 |
 |
|
|
joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts |
Posted - 2003/03/28 : 06:38:21
|
"Pioneer M90, SAT amplifix, Denon, Nad, Yamaha + säkert flera"
Min första tanke var: "Fasen - vilka tråkburkar han testat!" |
 |