Jag har väldigt svårt att bestämma mig för om jag föredrar ljudet med motstånden inkopplade eller inte på mellanregister och/eller diskant på mina 3.7.
Jag kör mina 3.7 utan motstånd. Det beror väl mycket på rum och kringutrustning vad man föredrar men under inspelningstiden (innan basen släpper) tycks många köra med motstånd då de annars kan upplevas som lite för ljusa i ljudet. Jag har dock aldrig upplevt att diskanten behöver dämpas i 3.7. I mina förra 3.6/R kunde däremot diskanten sticka ut lite i jämförelse med den bättre integrerade ersättaren. Du kan också byta ut stål-byglarna mot koppartråd som gör en viss förbättring.
Just nu har jag motstånden till diskanterna inkopplade men jag kommer nog att plocka bort dem och köra utan. Har bara spelat ca 70-80h än så det är ju ett tag kvar innan de är inspelade. Tack för tipset om koppartråden, ska testa.
Det finns färdiga mid/tweeter attenuator jumpers att köpa men det fungerar nog bra med egenhändigt gjorda också. Skall dock inte vara för tjocka. http://www.dedicatedaudio.com/inc/sdetail/115/32397 Vad använder du som drivning?