Jag har en Thule CD-100 som spelar betydligt trevligare än min gamla Sony. Och självklart så börjar jag att fundera på Thule's mer uppgraderade cd-spelare såsom CD-150 och CD-150 Digit.
Finns det någon på forumet som har någon erfarenheter om dessa cd-spelare? Märks någon skillnad på spelarna? Eller är det bättre att jag skaffar en DAC (som exempelvis DacMagic) till min CD-100?
Hoppas på att någon kan vägleda mig i denna digitala djungel.
Jag hade tidigare en Thule 150 som jag hade kopplad via XLR till en Elektrokompaniet och var mycket nöjd med. Efter ett tag uppdaterade jag den till en Digit och jag tyckte det var ett bra lyft. Det jag däremot upptäckte var att man behövde spela in spelaren ca 100 timmar innna den lät bra. När jag fick den lät den så otroligt dåligt men efter 4 dagar på repeat så lät det jättebra. Det lustiga var att när jag sedan bytte till Digit kortet så fick jag även spela in det i några dagar innnan det lät bra.
Om det blir bättre med en separat dac vågar jag inte säga men det är ett stort lyft från CD100 till Digit.
Jag hörde från en handlare som sålde bla Thule att han hade haft fler reklamationer än genomsnittet på deras produkter.
Det väcker iaf en tankeställare.
Rent visuellt ser ju produkterna annars välgjorda ut.
Tror inte heller att det är överdrivet många komponenter som är "Made by Thule", det mesta lär vara plockat från underleverantörer, om man oroar sig för konkursen vill säga.
Var nöjd med ljudet på min cd-150 och jag gillade handhavandet och utseendet. Men den började strula. Den fick mer och mer svårt att läsa in skivor när den var kall.