I helgen har jag möjlighet att åka och titta på ett par högtalare jag varit lite sugen på ett tag. Men jag är lite orolig för om de riskerar att paja under transporten hem. Det kommer att bli kallt. Jag kommer nämligen att åka tåg och jag kommer att hämta högtalarna vid lunchtid och det ska vara ungefär -15 grader kallt i Uppsala (där finns högtalarna) under dagen. Högtalarna kommer sedan från ca 14.00-21.00 att ligga i kofferten på min polares bil som är parkerad på stan. Sedan kommer jag att få vänta utomhus i ca 40 minuter på kvällen när jag byter tåg och då finns det risk att det är närmare -15 grader kallt.
Nu till min fråga. Jag tänker transportera dem i en väska, med ett täcke runt om dem. För säkerhets skull så att de inte repas mot varandra drar jag ett par örngott om dem. Men med tanke på minusgraderna, är det risk att elementen, filtren eller nåt annat kan gå sönder av det kalla vädret?
Jo, de kommer att få stå inne i värmen ett dygn innan jag kör igång dem om det blir affär. Men är ändå lite orolig då det verkar bli jäkla kallt just i helgen...