Så träffade jag en person som vill ha hjälp med att köpa en hemmabio. Han vill ha trådlösa högtalare och det enda jag kommer på är Audio pro lv 3 men kan man ha dessa som högtalare i en hemmabio setup? Finns det andra trådlösa alternativ eller ska jag övertala honom att välja in wall. Om in wall blir grejen så vilka rekommenderar ni? Som jag förstår det vill han kunna spela högt och jag har kikat på B&W samt Klipsch. OBS vet ej budget ännu
Dynaudios Xeo serie är mycket kompetenta högtalare.. Har bara hört stativaren och inte golvaren men den lät mycket bra med tanke på pris och smidighet.. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1077587
"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Blev förvånad när jag fick hem Audio Pro LV1 som användes länge innan jag efter flytt fått upp prylarna i bänken.
Tror inte att det finns något smart sätt att dela ut 5.1 och 7.1 till dessa ännu. Det fungerade inte när jag funderade på det - ca 1,5 år sedan. Hör med Audio Pro direkt och dela gärna med dig om det dykt upp någon lösning.
Ok tack för tipsen. Jo jag har också förstått att det är svårt med Audio pro i hemmabio setup. Finns det fler alternativ eller är det dessa som gäller? Finns det en annan lösning i stil med att man köper sändare och mottagare separat till andra aktiva högtalare? Måste säga att mannen ställer till det för mig
Det finns flertalet lösa mottagare och sändare av olika märken..kommer dock inte på något på rak arm men en snabb googlesökning borde ge många resultat...
Finns ju även några fler high end tillverkare som har liknande lösningar som Dynaudio, fast deras är en mest kompetenta jag kommit i kontakt med.. B&O har väl någon modell i ungefär samma prisklass också, eller om de va Bose kanske ?
"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Tack för era tips. Det verkar som att det blir svårt att ge honom exakt vad han vill ha men vi får se Trådlöst behöver det nog bli för sändare-mottagare principen verkar inte gälla mellan förstärkare-högtalare om jag tolkar informationen rätt utan mellan källa-förstärkare. Dynaudio verkar intressant just nu men vi får se.