Jaha..jasså..hmm..vad man först märker är att diskanten rullar av en smula, men stereobilden...nää. Bredden och djupet och punktformigheten blev då inte lidande. Tvärtom snarare, men möjligen förlorade ljudbilden höjd. Sen ger det ett "fel" visuellt intryck när man sitter och lyssnar. Lagom är bäst.
För min del blir diskanten påträngande och hårdare vid kraftig invinkling. stereobilden blir dessutom lidande. detta har jag upplevt när jag experimenterat med min egen uppställning hemma i mitt eget lyssningsrum, därmed inte sagt att det inte skulle kunna vara annorlunda hos andra med andra uppställningar.
Oavsätt hur högtalarna är vinklade så måste man säga att när man spelade Johnny Cash i Linn rummet så var det en av mässans bästa ljud. Bara ren LP 12 och mycket bra vinyl. Jag har svårt att se att ngn av Ljudrummen lät bättre.
Vad var det dom spelades med Johnny Cash? Synd att man missade det får väl trösta mig med att jag har en LP12a ståendes här nu. Saknar armboardet bara men det fixar man i veckan.
Oavsätt hur högtalarna är vinklade så måste man säga att när man spelade Johnny Cash i Linn rummet så var det en av mässans bästa ljud. Bara ren LP 12 och mycket bra vinyl. Jag har svårt att se att ngn av Ljudrummen lät bättre.
Ja, LP'n fick bättre kritik än CD'n i Absolute sound tror jag det var.
Jag tyckte också Linnrummet lät relativt sett bra. Dock var jag tvungen att sitta exakt i mitten för att det inte ljudet skulle rasa. Jag misstänker att en större invinkling skulle medfört samma goda kvaliteter men med större sweet-spot. Eventuellt hade det till och med blivit ännu bättre på bästa lyssningsplats.
Det spelades dock CD-skivor men det är nog tämligen oviktigt i sammanhanget.