Har två stycken Behringer A500 steg. Nu när jag kopplade in dom igen efter att ha låtit dom stå undangömda ett tag så märkte jag att imellanåt så smällde det till i stegen (ut i högtalarna då). Ett kraftigt klickljud. Trodde först att något var sönder. Efter någon dag så kom jag på vad det var som orsakade det. Jag tände taklampan i vardagsrummet och då kom samma höga klickljud igen från steget. Det är inte alltid det kommer men det verkar som att Det är fler saker som också orsakar det. För ibland när jag har haft lite musik på i bakgrunden så kommer det helt plötsligt utan förvarning. tror då att det kan vara något annat elektriskt som slås på i huset vid dom tillfällena. Någon som vet vad som kan orsaka detta irriterande knäppande och hur man åtgärdar det?
Det är troligen precis som knallis säger. En nätdel som inte filtrerar bort högfrekvent skräp och dålig PSRR. Att det inte hände tidigare har troligen att göra med att du har bytt strömbrytare, lampor eller nåt annat som du inte hade tidigare och som skapar en högfrekvent spik när de slår av och/eller på.
Anledningen till att det varierar med styrka är det är olika styrka på spiken beroende på var i växelströmskurvan du slår av/på lampan.
Okej. Lite trist att det är så. Men nu har jag spelat på dom i ett par veckor och nu senaste dagarna har dom varit tysta igen. Lite skumt att det blir så. Har andra förstärkare inkopplade men dom beter sig som dom ska.