| Author |
Topic  |
|
|
vincent
Member

235 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 12:09:17
|
Hej alla..
En bra cd-spelare runt 10000kr?? Har en Hk 760 nu, kommer skillnaden att bli stor?? Kanske är det bättre att modda min nuvarande?? Kanske skall nämna att jag har en Vincent 233 som förstärkare och ett par kappa 90 högtalare..Har funderat lite på en Vincent spelare.. |
Edited by - vincent on 2003/02/11 21:58:06 |
|
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 12:13:54
|
Gör den? Hur låter det då?  |
 |
|
|
vincent
Member

235 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 12:20:22
|
quote: Originally posted by Magnuz
Gör den? Hur låter det då? 
Jag ville bara ha ett köp råd, Kanske lite dålig formulerad fråga. |
 |
|
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 13:08:36
|
Din särskrivning av "CD-spelarproblem" är som uppgjord för skämt. Magnuz fråga syftar på att du faktiskt skrev i din topic att din CD-spelare spelar problem, och följdfrågan blir då;
- Hur låter problem?
Om jag ska svara på din fråga istället tycker jag att du ska undersöka om det inte finns en begagnad Linn Genki att få tag på för runt 10000:-. Det är en fantastisk CD-spelare som spelar musik på ett roligt och välupplöst sätt. Den har inbyggt försteg om du bara spelar CD (du kan koppla ett slutsteg direkt till den) och är bestyckad med HDCD-filter.
Annars borde det väl gå att få tag på en begagnad CD-fix för runt 10k? Den är ju också prisvärd! |
 |
Edited by - jajon on 2003/02/09 13:12:58 |
 |
|
|
Nothing
Member

570 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 15:50:23
|
Hur roligt spelar Linn igentligen? Var tvungen att häva-ur-mig-lite, det är bara det att Linn freaks alltid skriver tex "det är roligt" alt "spelar musik på ett roligt sätt" förklara vad som är så roligt med att lyssna på en sorgsen låt? inte så att man skrattar precis även på en icke sorgsen låt,. Kanske "trevligt" alt "upplyftande" alt "sympatiskt" vore ett bättre ord?
 |
 |
|
|
John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 16:20:25
|
När den spelar så skrattar man. 
John |
Is there anybody out there? |
 |
|
|
marcus
Ej medlem längre

344 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 16:31:23
|
Var köper man detta råd då?
www.skrivihop.nu kanske |
 |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 17:44:10
|
Kolla om du kan hitta en begagnad Primare D 30.2. Det i sig kan vara nog så tjurigt men om du kan få tag på en sådan för den pengen finns inte något att tveka om.
quote: Originally posted by vincent
Hej alla..
En bra cd-spelare runt 10000kr?? Har en Hk 760 nu, kommer skillnaden att bli stor?? Kanske är det bättre att modda min nuvarande?? Kanske skall nämna att jag har en Vincent 233 som förstärkare och ett par kappa 90 högtalare..Har funderat lite på en Vincent spelare..
|
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
 |
|
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 19:04:35
|
quote: Originally posted by Nothing
Hur roligt spelar Linn igentligen? Var tvungen att häva-ur-mig-lite, det är bara det att Linn freaks alltid skriver tex "det är roligt" alt "spelar musik på ett roligt sätt" förklara vad som är så roligt med att lyssna på en sorgsen låt? inte så att man skrattar precis även på en icke sorgsen låt,. Kanske "trevligt" alt "upplyftande" alt "sympatiskt" vore ett bättre ord?

Jag håller med om att det var ett dåligt ordval, även fast jag tror att de flesta förstår vad jag menar.  |
 |
 |
|
|
pekka.j
dead end - live end

425 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 19:33:27
|
Vad kostar det? :-) Mvh |
Pekka Johansson _________________________ Lennon in the living room |
 |
|
|
Jakob_S
Member

665 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 19:28:49
|
quote: Originally posted by Nothing

Linn-ägarna har helt enkelt aldrig lyssnat på några andra hifi-produkter än Linn... Och det är ju roligt att spela skivor.          |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
 |
|
|
Jakob_S
Member

665 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 19:32:16
|
quote: Originally posted by vincent
Hej alla..
En bra cd-spelare runt 10000kr?? Har en Hk 760 nu, kommer skillnaden att bli stor?? Kanske är det bättre att modda min nuvarande?? Kanske skall nämna att jag har en Vincent 233 som förstärkare och ett par kappa 90 högtalare..Har funderat lite på en Vincent spelare..
Köp en brittisk CD-spelare. Så säger jag jämt, vet ej varför, men det brukar bli bra(?)  Vincents S1 för 8kkr låter rätt bra, tycker jag väl... Men annars skulle jag hellre köpt brittiskt, typ Cyrus, Quad, TAG McLaren, Linn, Naim, Arcam, Meridian eller så. För övrigt hatar jag Infinity-högtalare, så du borde nog inte lyssna på mina råd. 
//Jakob  |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
 |
|
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 20:04:17
|
quote: hur roligt spelar Linn igentligen?
Jag är en av de få som faktiskt inte tycker att de spelar så roligt. Blir man slaktad om man säger så?  Jag tycker Linn spelar trist och för kliniskt rent... Men jag har inte lyssnat sååå mycket till Linn. Jag blir såklart gärna överbevisad någon gång i framtiden 
Det har ju förstås med ljud-ideal att göra...
|
Edited by - millenniumking on 2003/02/12 20:06:01 |
 |
|
|
Neon Park
Member

1013 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 20:09:37
|
| Du har också de italienska Audio Analouge cd-spelarna att lyssna till sägs spela lite åt det varma hållet |
 |
|
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 21:05:15
|
| Jag har fått uppfattningen av de jag frågat att tex deras Paganini kan låta lite kliniskt, raka motsatsen till varmt?? |
 |
|
|
Carl-M
Member

432 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 12:30:11
|
Linn-ägarna har helt enkelt aldrig lyssnat på några andra hifi-produkter än Linn... Och det är ju roligt att spela skivor.          [/quo te] .............................................. HÅLLER HELt MED. Linn spelar skitdåligt. Hade en Classic Bytte till rör och en vanlig cd i samma prisklass. OJ OJ OJ vilken skilnad nu hör man vad dom spelar på skivan. |
 |
|
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 12:56:07
|
Oj, nej men kliniskt...Herregud ! Nej, absolut inte. Jag har haft tidigare modell av Paganinin och har nu senaste. De låter otroligt varmt och mysigt. Med fingertoppskänsla och tredimensionalitet. Sen är mellanregistret något utöver det vanliga.
Mvh Martin
quote: Originally posted by millenniumking
Jag har fått uppfattningen av de jag frågat att tex deras Paganini kan låta lite kliniskt, raka motsatsen till varmt??
|
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
 |
|
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 12:59:04
|
Du borde lyssna lite på Audio Analogue. Det är otroligt bra grejer. De har topptestats i nästan alla tidningar, men man måste ändå själv lyssna. Det handlar om personligt tycke och smak, inte fina mätkurvor och åsikter.
Jag har faktiskt senaste Paganinin på försäljning. Bara ett litet tips ! 
Mvh Martin |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
 |
|
|
Brosk
Member

426 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 22:50:15
|
Har heller aldrig hört en Linn-anläggning som spelar roligt eller engagerande. Och så är det lite enerverande med säljaren som står och stampar takten hela tiden |
 |
|
|
paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 23:48:23
|
| om du jan tänka dig att lägga ut 12000 så finns det en begagnad Wadia 23 till salu här på forumet, och det är en riktigt bra cd... |
 |
 |
|
|
odling
Starting Member
23 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 00:09:21
|
| Varför inte testa en Quad 99, kostar 10 500 ny. En superb spelare utan någon som helst tvekan. |
 |
|
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2003/02/15 : 09:42:12
|
quote: Originally posted by Brosk
Har heller aldrig hört en Linn-anläggning som spelar roligt eller engagerande. Och så är det lite enerverande med säljaren som står och stampar takten hela tiden
Då ber man säljaren att sluta stampa takten! 
Eller ännu hellre, man lånar hem prylarna - det enda vettiga sättet att utvärdera Hifi-utrustning.
En fråga bara, vilka Linn-uppställningar har du hört? |
 |
Edited by - jajon on 2003/02/15 09:42:53 |
 |
|
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2003/02/15 : 09:44:01
|
quote: Originally posted by Carl-M
Linn-ägarna har helt enkelt aldrig lyssnat på några andra hifi-produkter än Linn... Och det är ju roligt att spela skivor.          [/quo te] .............................................. HÅLLER HELt MED. Linn spelar skitdåligt. Hade en Classic Bytte till rör och en vanlig cd i samma prisklass. OJ OJ OJ vilken skilnad nu hör man vad dom spelar på skivan.
Det stavas Classik. |
 |
Edited by - jajon on 2003/02/15 09:44:30 |
 |
|
|
NtR
Member

680 Posts |
Posted - 2003/02/15 : 18:26:10
|
Hej!
Här gäller det att hålla tungan rätt i mun kan jag säga. CD-spelare är svåra som tusan att tycka om i allmänhet enligt min mening, dock kan man stå ut med Quad och Meridian. Att du kommer att märka skillnad är jag fullständigt övertygad om. Den spelare du har idag orkar jag inte lyssna på i fem minuter.
Ta nu detta på rätt sätt, när du köpte din spelare lät alla spelare illa. Det har dock hänt en del. De flesta CD-spelare är dock fortfarande felkonstruerade i så måtto att de låter alldeles för ljust och vasst. Så icke ovannämnda. |
Nicke the Rocker |
 |
|
| |
Topic  |
|