HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifiman HE-300
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/10/11 :  10:24:56  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Köpte av en forumkollega ett par jättefina Hifiman HE-300 av ren nyfikenhet.
De levereras i gedigen trälåda och ger ett allmänt intryck av hög kvalitet. Kabeln som medföljer är ungefär lika smidig som en EKLK installationskabel
Nejdå, riktigt så illa är det inte, men den är gedigen och verkar välgjord. Förvånande dock att man väljer att ha 3.5mm anslutning som std på den och nyttja adapter till 6.5mm.

Hursomhelst, vid första provlyssningen tyckte jag de lät för bedrövligt, essiga, orent i mellan och topp... Men, de hade en go botten och spelade förvånansvärt djupt, med en lagom portion värme (enligt mina preferenser)
Efter några timmar verkar de förändra karaktär och öppna upp ljudbilden, samtidigt som orenheten inte längre upplevs som störande.

Nu vet jag inte längre vad jag tycker...
Jag tycker de har några väldigt bra egenskaper och några mindre bra. Ingen annan av mina lurar låter liknande, möjligen påminner de lite grann om Sennheiser HD-650 fast "öppnare" om än inte lika rena.

Någon mer som har erfarenheter av HE-300?

VH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000