Hej alla. Var och hälsade på pappa idag, och tittade in på det lokala återbruket. Gick in i elektronikavdelningen och ser ett par Rauna Balder som står där. Nu vet jag knappt någonting om Rauna högtalare, men jag vet att de är väldigt omtyckta och att Bo Hansson har gjort dem. Har tyvärr inte hunnit lyssna på dem ännu då jag var tvungen att lämna kvar dem hos pappa. Killen på loppisen sa att de fungerade perfekt. Skicket är väl ok. Lite småskavanker såklart, men inget jag inte kan fixa och för 400 kr så var det inte så farligt.
Nu behöver jag lite input om dessa högtalare. Hittar faktiskt inte så mycket om just dessa på nätet men vet att det finns mycket kunskap här.
Var det ett bra pris jag fick dem för? Vad är de värda egentligen om jag rustar upp dem?
Grattis till fyndet. Tyvärr var inte Bo Hansson involverad i framtagningen. Balder togs fram efter att han lämnade Rauna. Information om högtalarna hittar du på http://rauna.forum24.se
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Tackar för svar. Jo jag har börjat förstå att jag kan ha gjort ett riktigt fynd här. Tyvärr kan jag inte lyssna på dem på några månader. De står hos pappa 17 mil bort + att vi ha en flytt i början av nästa år...