Hej! Hur kan man koppla en sub-bas till förstärkaren, ifall man inte väljer en aktiv låda? Jag har en integrerad Denon förstärkare med standard A+B utgångar. Kan man summera vänster och höger kanal på något sätt? Bryggkoppling? Det borde väl fungera hyfsat om man använder ex. A-kanalerna till satelliterna och B till subban? Orsaken till detta är att jag håller på att bygga ett satellitsystem med lådor gjutna i cement. Så det måste vara kompakt med små lådmått. PS: Jag är inte ute efter jordbävningsbas. Baslådan är på 26L med en Peerless 8" och den teoretiska -3dB ligger strax under 40Hz. DS
Köp (eller bygg) ett passivt filter för subbas, detta har ingång för både vänster och höger kanal. Välj gärna ett filter med utgång till satelliterna om dom är små och inte klarar låga frekvenser.
Nej, köp för gudsskull inte passivt!Köp en aktiv bas. helt överlägsen då slutsteget är optimerat till just den subben. Vill du ha en billig och bra så har du lilla Audio Pro Sub+ för 1.690:- på OnOff har jag hört. Snuskig bra och testvinnare upp till 4.000:- hos Hifi&Musik.