Beställ dom nya Beyerdynamic DT880 från tyskland...de har sagts att dom ska vara bättre än HD600. Skulle vara kul med ett utlåtande om dom! Gå till www.hifinesse.com o beställ dom för 230 euro + frakt! när dom kommer till sverige kommer dom förmodligen kosta minst 3200 kr.
Mina favoriter är Beyerdynamic DT990pro (i prisklassen runt 3000. Bäst oavsett pris anser jag STAX vara). Jag skrev lite om dessa tidigare, gör en sökning så hittar du säkert tråden om lurar, den handlade om annat också.
quote:Mina favoriter är Beyerdynamic DT990pro (i prisklassen runt 3000. Bäst oavsett pris anser jag STAX vara). Jag skrev lite om dessa tidigare, gör en sökning så hittar du säkert tråden om lurar, den handlade om annat också.
Om du anser DT990 måste vara ett fynd DT880 vara ett större fynd eftersom DT880 är bättre. Det är beyerdynamics nya topplur! på www.hifinesse.com kostar DT990 169 euro(3000 kr i Sverige!? Det är sjukt! Då måste Dt880 hamna på minst 4000 kr när den kommer till sverige) och DT880 229 euro. Jag hade satsat på DT880 eftersom det helt enkelt är en bättre lur! inte för att DT990 är dålig dock.
"Jag sitter nöjd med mina Stax Lambda Signature och SRM-T1 Rörbox."
I samband med att HiFi-Klubben lämnade ifrån sig Stax-agenturen (vilket var tråkigt att dom gjorde) avyttrades det innestående lagret till nedsatt pris. SRM-T1:an såldes aldrig i Sverige men i Danmark kunde man köpa paketet Lambda Signature/SRM-T1 för 6700 Dkr under en kort period. Mer välljud för dessa pengar fanns och finns nog inte att få...
quote:Originally posted by marbrink Jag vill åsså ha Stax!=) eller AKG K1000 Jag funderar på o köpa ett par begagnade Stax SR84...nån som har lyssnat på dom???
Hej! Jag har ett par SR34 som är en lite mindre modell än 84:an. Jag har skrivit en recension som jag inte hittar men lite kommentarer finns här.
Ett par riktiga Stax elektrostater inkl driver kan man få för £449 om man beställer härifrån.
Nu ska jag nog åka hem och lyssna lite på mina SR34!
Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
quote:Hej! Jag har ett par SR34 som är en lite mindre modell än 84:an. Jag har skrivit en recension som jag inte hittar men lite kommentarer finns här.
Ett par riktiga Stax elektrostater inkl driver kan man få för £449 om man beställer härifrån.
Nu ska jag nog åka hem och lyssna lite på mina SR34!
lät ju ganska bra! Tror inte det blir nya stax för mig dock..får bli begagnat! nypriserna är höga! fast kanske inte om man tänker på hur mycket välljud man får...
Oj, måste säga att jag är grymt nöjd med mina Sennheiser HD-600 (!). Funderar helt allvarligt på att lägga ner "stor-HiFi'n" helt och hållet. Ta en genväg till HiFi-nirvana .
Håller med er, no85 och marbrink. Själv sålde jag min anläggning för ca ett halvår sedan för att enbart lyssna via lurar, superljud för en mindre slant! Men nu börjar det klia i DIY fingrarna så en ny anläggning växer sakta men säkert fram igen...