HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Harman/Kardon HK-690
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Altair
Member

79 Posts

Posted - 2003/02/10 :  22:02:05  Show Profile  Visit Altair's Homepage Send Altair a Private Message
Hejsan

Jag undrar vad ni tycker om HK-690?
Jag undrar lite vad den kan tänkas vara värd i dagsläget (ca 2 år gammal)?

Vänliga hälsningar
Johan

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2003/02/11 :  14:03:42  Show Profile Send gooze a Private Message
Hej! Jag har prövat den tillsammans med Dali Suite,B&W 602 och det lät i mina öron väldigt vasst i mellanregistret på lite högre volym. Dock är den ett riktigt kraftpaket, så med "rätt" högtalare och övrig elektronik så kanske det blir riktigt bra.

Hoppsan, jag höll på att glömma priset. Jag sålde min för 3000:-, men den var lite äldre.

/Roger

Edited by - gooze on 2003/02/11 14:06:04
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/11 :  17:15:04  Show Profile Send KennethS a Private Message
Har haft en. Ganska vass i ljudet, och som gooze säger, vass i mellanregistret. Och jag körde den med Dali Grand Coupé och Audiovector M3. Dali är ju en klart varm högtalare men det vart lite vasst ändå. Sålde min för 3.600:- för 2 år sen bara för att bli av med den...

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2003/02/11 :  21:48:03  Show Profile Send vincent a Private Message
Jag bytte nyligen min h/k 690 mot en vincent 233s, det blev en jäkla skillnad, till mina kappa 90. Annars tycker jag den var bra de 4 åren jag hade den, jag sålde den nyligen till en polare för 3000kr.
Håller med om att den kunde vara lite vass, men med rätt cd så tror jag den är bra. Jag har en 760 om du är intresserad?? Den passar bra ihop.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/02/11 :  23:04:34  Show Profile Send Klenkar a Private Message
[quote]Originally posted by Altair

Hejsan

Jag undrar vad ni tycker om HK-690?
Jag undrar lite vad den kan tänkas vara värd i dagsläget (ca 2 år gammal)?

Vänliga hälsningar
Johan
Jag sålde precis nyss ett exemplar av den efterfrågade stärkaren, till en kille i rutig polo för endast 3000kr.
Har man inte så stora krav på en sammetslen diskant så köp en, annars inte. Köp för den delen inte en H/K 670, utan en H/K 680 om du måste ha en H/K.
mvh dominik

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/02/12 :  08:14:43  Show Profile Send millenniumking a Private Message
quote:
Köp för den delen inte en H/K 670, utan en H/K 680 om du måste ha en H/K.

Håller inte med dig i denna fråga, men det är min högst personliga uppfattning! Jag tycker att H/K 670 har en klart bättre dynamik och en bättre ljudbild än H/K 680.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/02/14 :  15:35:14  Show Profile Send Klenkar a Private Message
quote:
Originally posted by millenniumking

quote:
Köp för den delen inte en H/K 670, utan en H/K 680 om du måste ha en H/K.

Håller inte med dig i denna fråga, men det är min högst personliga uppfattning! Jag tycker att H/K 670 har en klart bättre dynamik och en bättre ljudbild än H/K 680.

Ok, köp inte en H/K överhuvudtaget!

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/02/14 :  16:25:17  Show Profile Send mucke a Private Message
Jag håller med milleniumking.
670 är helt underbara.
Helt utan konkurens i prisklassen.
Klenkar bara svammlar.

Mvh Mucke.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/14 :  16:51:58  Show Profile Send KennethS a Private Message
Det beror ju ändå lite vilken typ av ljud man gillar. Jag personligen är inte så förtjust i H/K 670.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

ricardn
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/02/24 :  08:56:35  Show Profile  Visit ricardn's Homepage Send ricardn a Private Message

Jag har läst vad ni sagt om H/K 670 och jag som en rätt enkel filur tycker den är väldigt bra, inte världsbäst eller så men väldigt bra och rimlig i prisbilden vilket för en student inte är helt oviktigt.

Med ovan parameter i åtanke, vad skall man ha för högtalare till den lämpligen? Jag hade inte råd att byta mina högtalare när jag köpte stärkaren utan köpte bara nya kablar.

Sååå, för en person med studentekonomi och som dessutom har fem tummar i handen... vad skall man skaffa sig för högtalare till sin H/K?
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/02/24 :  09:41:55  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Infinity Alpha!

Go to Top of Page

Mikaelboy
Member

65 Posts

Posted - 2003/02/24 :  10:05:58  Show Profile Send Mikaelboy a Private Message
Håller helt och hållet med klenkar. Jag har en Hk 650 och infinty alpha 40 och denna kombination lämnar inte mycket att önska för de pengarna. Tänk bara på att högtalarna tar väldigt lång tid att spela in.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000