HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Resonessence Labs Herus.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2014/04/25 :  21:53:30  Show Profile Send Mattias S a Private Message
Tänkte tipsa om en kul liten produkt jag har använt en tag nu. Herus kallas den och är en dac / förstärkare i tändsticksaskformat. Vad är det som är speciellt med denna måntro ? Det finns ju massor av liknande minimojänger. Denna klarar DSD vilket bara ifi nano idsd fixar i samma prisklass ( geek ? Ok, som går att köpa i sverige då ), och den har haft lite problem med vissa usb3 ingångar ( olika chipsset ? ) vilket gjorda att jag valde Herus i stället.

Använder den med min imac 2013 och Kef M500 och attans vad det låter skoj :)

Om jag ska vara ärlig har jag inte provat spela DSD då det finns så himla få inspelningar i just det formatet, men det kan ju vara kul att ha möjligheten ;)

Herus är också bekräftad att funka med android / iphone så det måste man ju prova så snart jag fixat en lightning to camera kabel.

3000 pix är en enorm summa för denna lilla plutt, trots det tror jag nog att jag vågar rekommendera den till er hörlursfantaster som kikar efter en portabel rigg.

Tankar, åsikter ?

Ps. I min signatur kan ses min gamla rigg som även den var riktigt bra men kanske inte lika portabel. Hiface dac går att använda likadant som Herus iof men klarar inte DSD vilket jag var nyfiken på. Rekommenderar även denna dac då den lät kanon :)

http://www.resonessencelabs.com/herus/

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless

Edited by - Mattias S on 2014/04/25 22:41:57
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000