HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HiFi-kollen.se
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22013 Posts

Posted - 2014/04/30 :  18:41:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag fick ett mail från Wimp. De har byggt en testsnurra så man kan jämföra olika upplösningar på en site som heter HiFi-kollen.se

Jag sitter vid min dator och med datorhögtalarna är det som att kasta krona, jag kan lika gärna köra lossy, men med et par hörlurar var det en annan femma. Med hörlurarna började jag höra skillnad. Undrar hur det blir om jag kör genom anläggningen...?

Det är ju inte enligt kokboken för blindtester, men en klart kul site ändå. Prova!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2014/04/30 :  22:24:22  Show Profile Send hjort a Private Message
Ett av fem rätt med hörlurar
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9103 Posts

Posted - 2014/04/30 :  23:44:47  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Tjohoo,lyckades (på 2:ndra försöket,på stereon) få en gratis månad Wimp hifi.....

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2014/05/01 09:25:26
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1800 Posts

Posted - 2014/05/01 :  01:10:14  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Fyra av fem rätt med slit och släng lurar för 150kr på Netonet genom datorns hörlursutgång och standard ljudkort som förmodligen är väldigt budget också.

Testet gjordes EN gång.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8783 Posts

Posted - 2014/05/01 :  02:03:11  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Fem av fem... Jag körde bara testet en gång, men jag lyssnade mer än en gång på klippen.

Thinkpad R61 från 2008 (ljudet hackade dessutom lite ) och fjutt-in-ear-headset AKG K323XS (tror jag att det heter), efter en skvätt *biiip* och två *biiip* plus en omgång hårdrocks/metalmangel live. Ok, jag erkänner att jag körde öronpropparna med 25 dB-filtrena* i, så det där sista lär nog inte ha haft någon negativ inverkan. Jag gissar dock att cirkus 95% av övrigt klientel på plats lär ha rätt dubiös hörtröskel för närvarande. Jäkligt o-HiFi, men det är säkert kul tills det börjar tjuta permanent... Inte för att jag aldrig gjort en sådan dumhet, men det är inte många gånger och det är definitivt slut med det sedan länge. Det är långsiktigt korkat och dessutom kortsiktigt obehagligt och låter bara illa. [/end of rant]

* Förmodligen lite mindre i verkligheten för närvarande, då jag gjort nya avgjutningar då passformen börjar "glida iväg". Även hörselgångarna ändrar form med tiden, för den som inte visste det. Dämpningen räcker dock gott och väl, men jag vill helst byta innan den inte gör det...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22013 Posts

Posted - 2014/05/01 :  17:28:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ja det är ett ganska roligt test att få jämföra MP3 med Flac.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2014/05/03 :  21:00:21  Show Profile Send widen76 a Private Message
4 av 5 rätt! =)
Jag registrerade ett konto för 30 dagar gratis, verkar lovande! Bra att utbudet matchar Spotify i stort.
OBS! Se till att justera inställningarna i Wimp-programmet (ljudkvalitet) till Hifi, grundinställningen är "normal".

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000