HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Slutsteg eller integrerad till Totem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2014/05/04 :  21:41:00  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Jag använder för tillfället Totem Model One Signature. Jag har kört med Rega elektronik till den. Men nu är jag sugen på nåt nytt.

Vad är bästa slutsteget/integrerad förstärkare till den?

Högtalarna bästa förmåga att mellanregistret som är högupplöst. Så det kanske skulle passa med en förstärkare som har samma egenskaper.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2014/05/04 :  21:59:54  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag kollade på Stereophiles mätningar och de verkar inte så kräsna, du har mycket att välja på. Beroende på hur stort rummet är så skulle jag gissa att 100W räcker långt.
Mina tips är

En äldre Levingson skulle göra storverk, 383 tror jag den heter
Ett par 6C33 i push pull skulle nog låta riktigt fint
Eller om rummet inte är för stort så tror jag i ICON 845 monoblocken skulle sjunga fint.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2014/05/04 :  22:02:27  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Är inte Mark Levingstone väldigt dyra? oh well, man får leta beg då.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2014/05/05 :  13:02:37  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Beställde Vincent's monoblock på nätet. Nu får vi se om det ljuder :)

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

387 Posts

Posted - 2014/05/05 :  13:58:37  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message
Jag skulle rekommendera Densens större integrerade förstärkare, vilka kompletterar Totem på ett ypperligt sätt med hög strömstyrka, spelglädje och elegant, minimalistisk industridesign.

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Edited by - Perfect Sense on 2014/05/05 13:59:16
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2014/05/05 :  15:42:05  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
vilka Vincent blev det?
:)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2014/05/05 :  15:54:52  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Mononblockchoklad för 6 papp stycket!

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2014/05/06 :  21:30:57  Show Profile Send snare2 a Private Message
Jag har lyssnat några gånger på just Totem Model One Signature, en högtalare som jag gillar väldigt mycket.
Bäst har de i mitt tycke vart med Naim Nac202, Nap200, cds3 med de lite fetare nätdelarna till ( vet inte modeller ) där bara cd:n gick lös på över 100K har jag för mig.

Även med SimAudio/Moon de lite finare modellerna har det vart ett bra ljud.

Beggade Nac202 & Nap200 brukar gå för en spottstyver.

Mvh
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2014/05/07 :  14:37:55  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag har lyssnat en del på model one, den är väldigt liten vilket gör att man chockas av hur stort den kan låta. Men jag tycker att diskanten är lite "metallisk" i ljudet.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2014/05/07 :  17:04:48  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Model one har ju några år på nacken nu, dom är fortfarande bra men metalldomar upplever jag har utvecklats en del, det låter mindre om dom nuförtiden om man så säger.

Jag skulle förövrigt kika på Primare(typ I30), den är lite snäll i toppen, tror jag skulle passa Totem.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2014/05/07 22:23:01
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000