| Author |
Topic  |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 17:54:19
|
Såg Namnet Peter Belt nämnas, så jag gjorde en sökning, hittade en sida med en MAAASSSAA förklaringar om krämer o färger
Där kunde man även beställa ett prov (GRAAAATIS ) på deras populäraste supervetenskapliga uppfinning 'The Rainbow Foil'
återkommer när jag lyssnat Hmmm bör jag smörja in kablarna med smörjfett eller kanske Ky-Jelly innan testet påbörjas?, för optimal effekt
He He He
Magnus |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
bassman
Member

402 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 18:22:54
|
Garva lagom du. Jag har oxå en liten bit av nämnda folie, som jag på något sätt kom över för flera år sedan (kommer inte ihåg hur). Var skeptisk till det hela, men gjorde ett litet test tillsammans med min fru (som jag brukar dubbelkolla med ang. ev. ljudskillnader vid nyköp/modifieringar etc.) Vi hörde båda skillnad på ljud före/efter applicering. Inte stor, men i alla fall. Jag säger inte hur det ändrades, det får du kolla själv. Dock var det inget blindtest. Ska bli kul att höra din erfarenhet. Jag har dock inte beställt något mer från Belt. |
Det låter bättre med helrör på bänken
|
 |
|
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 18:23:22
|
| Allvar? Gratis? Var hittade du det? |
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 18:31:41
|
quote: Originally posted by bassman
Garva lagom du. Jag har oxå en liten bit av nämnda folie, som jag på något sätt kom över för flera år sedan (kommer inte ihåg hur). Var skeptisk till det hela, men gjorde ett litet test tillsammans med min fru (som jag brukar dubbelkolla med ang. ev. ljudskillnader vid nyköp/modifieringar etc.) Vi hörde båda skillnad på ljud före/efter applicering. Inte stor, men i alla fall. Jag säger inte hur det ändrades, det får du kolla själv. Dock var det inget blindtest. Ska bli kul att höra din erfarenhet. Jag har dock inte beställt något mer från Belt.
Garvar ända tills jag sätter det i halsen Hmm, Jag använder oxå min käresta eftersom hon har hörseln i familjen
Kommer med lyssningsrapport
Här kommer en länk http://www.belt.demon.co.uk/ |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 18:41:13
|
här är ett utdrag: The simplest proof of the efficacy of this special pen is to sign your name in the following way on the outside cover of a Compact Disc or vinyl record.
Using your normal signature, you write. e.g.
John Smith > O.K.
The writing of the affirmative, beneficial term ( > O.K. ) is part of the transferring of the beneficial thought patterns from the human to the written message. This form of message can be written with advantage directly onto the printed label side of a Compact Disc or vinyl record where the beneficial change to the perceived sound within the listening environment will be readily appreciated. It should be noted that once an object has had the 'x' space-time co-ordinate formed on the object using the P.W.B. Red 'x' Pen, the 'x' co-ordinate remains permanently on the object.
We know that many people are interested in the scientific implications created by a P.W.B. device. We are therefore supplying, for a limited period, a specially treated self adhesive film with each P.W.B. Red 'x' Pen. When the Red 'x' Pen writes on this material, a subliminal message readily understood by any human within its vicinity, is formed on the material. If the written message is attached to the outer surface of an object such as a loudspeaker cabinet or the outer case of any electronic or audio equipment, a significant change to the perceived sound within the listening room will occur.
--------------------------------------------------------------------------------
    |
 |
|
|
bassman
Member

402 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 18:43:12
|
| Sanningen finns därute... |
Det låter bättre med helrör på bänken
|
 |
|
|
ollilaboratories
Member

466 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 18:58:56
|
He he.. är detta ett 11:e februariskämt eller? Läste informationen på sidan som var länkad och jag kan inte tro mina ögon...?
saxat:
quote: We believe that human beings have retained in some imperceptible way the primordial ability, acquired by life forms throughout early evolution as a survival mechanism, of recognizing threats of danger in the environment as energy patterns. When faced with such energy patterns, life forms then and now "go on the alert" or become "alarmed." As a result of empirical research, we have concluded that modern objects such as electronic devices, electrical equipment and plastics, are reproducing these energy patterns. In response to this, human beings have developed a way of modifying their physiological state so that we are able to live surrounded by these objects. In this suppressed physiological state we are unable to hear the subtleties of sound. Further more, through the work of Rupert Sheldrake and his theory of "Morphic Resonance" we believe all objects are "linked" and therefore, all adverse energy patterns are "linked." Our products incorporate beneficial energy patterns which when attached to an object, negate the adverse energy patterns and superimpose beneficial "friendly" energy patterns. Our physiological state is then able to "relax" and we are able to appreciate the subtleties of sound. The more objects you "treat" the greater the liberating effect on our physiological state, and the greater the perceived improvement in sound quality.
We believe the veracity of the theory can be "proved" very simply by attaching one of our products (e.g. a small strip of Silver Rainbow Foil) to an object in the listening environment not related to the audio system and experiencing/perceiving an improvement in the quality of the sound. Such an object (and this is only one example) could be the battery (or batteries) inside a remote control unit for a television or video. If an improvement is heard, there doesn't seem to be an adequate "conventional" explanation for it.
Snacka om bondfångeri på högsta nivå?    |
 |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 20:56:28
|
Vi säger väl som vanligt, testa själva, det gjorde jag och det hördes ingen skillnad. Trovärdigheten (eller brist på sådan) göms ju inte heller i texten direkt, bara att läsa och njuta av sådana meningar:
""The writing of the affirmative, beneficial term ( > O.K. ) is part of the transferring of the beneficial thought patterns from the human to the written message.""

|
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
|
John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 21:04:48
|
quote: Dock var det inget blindtest.
Det är vad jag kallar överflödig information!  
Testa själv? Gjorde jag på 80-talet. Funkar lika bra för mig som vilken tejp som helst. Inte alls alltså.
Jag rekomenderar att den som hör skillnad och är nöjd och vill förbli så ej blindtestar. Lyssna alltså ej så här: Lyssna så här i stället: 

John |
Is there anybody out there? |
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 21:59:17
|
Men håll med om att det är underbart hur de använder ordet perceived stup i kvarten  
'Här behövs ingen Bong'  
Magnus |
Mr 500! |
 |
|
|
Jan-Erik
Starting Member
35 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 22:22:28
|
Men glöm nu för guds skull inte att koka torsk medans ni lyssnar Ljudbilden kommer ta fem större och två mindre skutt frammåt och sprida sig som den allra bästa av vattenspridare Garanterat! Att det sedan går en motorväg 2 meter från närmaste vägg har ju endå inget med ljudet att göra. Nejdå nejdå, nu ska vi inte börja ifrågasätta självklarheter, torsken genererar bättre ljudbild och bilar hör man ändå inte Färgen på CD's och vinyler är ju pricken över i. Hur har vi klarat oss i alla dessa år??
Nej usch vad tråkigt man har ibland. Vars fanns det att hitta åt gratisprover?? Hittade inga på sidan  Über ifall färgkrafset endå SKULLE fungera. Menmen... |
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 22:34:32
|
quote: Originally posted by Jan-Erik
Men glöm nu för guds skull inte att koka torsk medans ni lyssnar Ljudbilden kommer ta fem större och två mindre skutt frammåt och sprida sig som den allra bästa av vattenspridare Garanterat! Att det sedan går en motorväg 2 meter från närmaste vägg har ju endå inget med ljudet att göra. Nejdå nejdå, nu ska vi inte börja ifrågasätta självklarheter, torsken genererar bättre ljudbild och bilar hör man ändå inte Färgen på CD's och vinyler är ju pricken över i. Hur har vi klarat oss i alla dessa år??
Nej usch vad tråkigt man har ibland. Vars fanns det att hitta åt gratisprover?? Hittade inga på sidan  Über ifall färgkrafset endå SKULLE fungera. Menmen...
If you would like a free sample of P.W.B. Silver Rainbow foil as mentioned in the Greg Weaver article This is still available Please send your full postal address to:-
foil@belt.demon.co.uk
|
Mr 500! |
 |
|
|
TNT
Member

204 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 23:19:01
|
Ha!
Belt brukar titta fram säg var 6-7:e år. Ny hifi köpar generation har då tillkommit och lätta pengar kan tjänas !
Prova inte! Jag skulle tro att man känner sig så d-vla fånig efteråt.
/ |
Jag postar, alltså finns jag |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 23:52:12
|
| Vad är detta för charlataneri! Grrr! |
Hifiarkeologen |
 |
|
|
Per Berger
Member

563 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 08:45:12
|
Hehehe... Jag får vissa "New Age"-vibbar av detta...
Kom faktiskt via ett annat hififorum (tnt-audios mailinglista) i kontakt med Peter Belts son som var väldigt ivrig att skicka mig prover vilket han oxå gjorde.
Hörde jag nån skillnad?? Näe...... Sen kan man ju oxå fundera på nyttan över att sätta en bit folie på en CD-skiva, vad gör det med balansen i skivan?? Den skulle dessutom sitta över själva "Compact Disc"-loggan, det var väldigt viktigt! 
/P
|
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 09:27:37
|
quote: Originally posted by Per Berger
Hehehe... Jag får vissa "New Age"-vibbar av detta...
Kom faktiskt via ett annat hififorum (tnt-audios mailinglista) i kontakt med Peter Belts son som var väldigt ivrig att skicka mig prover vilket han oxå gjorde.
Hörde jag nån skillnad?? Näe...... Sen kan man ju oxå fundera på nyttan över att sätta en bit folie på en CD-skiva, vad gör det med balansen i skivan?? Den skulle dessutom sitta över själva "Compact Disc"-loggan, det var väldigt viktigt! 
/P
För att det inte skall låta som en CD ?
He He  |
Mr 500! |
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/15 : 22:07:24
|
Nu har hag lyssnat på tejpen
Skillnad? NÄ Inte i mina öron Är jag förvånad? Nä
Men jag satte resten på tanklocket på bilen o vi har inte tankat på 1200 mil   
Magnus |
Mr 500! |
 |
|
|
John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts |
Posted - 2003/02/15 : 23:03:39
|
quote: Skillnad? NÄ
Konstigt. Det är jättemycket folk som tycker då låter bättre!? Kan det vara du som hör illa.... eller ve och fasa...att dom andra inbil...näe du hör nog illa...  
John |
Is there anybody out there? |
 |
|
|
Anders47
Member

1060 Posts |
Posted - 2003/02/15 : 23:07:44
|
Han hör säkert illa, men han kan inte gärna ha tagit fel på att tanken på bilen räckte mer än 1200 mil. Jag har inte bil, men när jag köper en blir det absolut ett Peter Belt tweak.
|
 |
|
|
NtR
Member

680 Posts |
Posted - 2003/02/15 : 23:19:35
|
Klart ni inte hör ngn skillnad. Ni har ju glömt det viktigaste ; Ni måste absolut låta tejpen passera sju gärdsgårdar när månen är i nedan, annars är den helt verkningslös. Elementärt!
Att man skall behöva förklara allting!  |
Nicke the Rocker |
 |
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/02/15 : 23:28:51
|
quote: Originally posted by mace Men jag satte resten på tanklocket på bilen o vi har inte tankat på 1200 mil   
Haha. 
Lite tejp på/i frysen och kylen kan göra underverk för ekonomin då, så får man mer över till att köpa nya hifiprylar... Undrens tid med välsignade bröd och fiskar är inte förbi! |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
|
Mattepatte
Ej medlem längre

461 Posts |
Posted - 2003/02/15 : 23:32:32
|
| "till havs" låter definitivt bättre när man känner lukten av de kokta torkskarna. - Anonym polispiket, Malmskillnadsgatan, Stockholm. |
 |
|
| |
Topic  |
|