HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Synpunkter på anläggning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Porcupine
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/02/11 :  23:04:34  Show Profile Send Porcupine a Private Message
Hej;
funderar på följande kombination:
NAD C730 receiver
NAD T532 DVD/CD-spelare
samt
DALI 3003 golvhögtalare

Rummet är lite knepigt. rätt långsmalt, ca 29 kvm, rätt mycket fönster,
öppen planlösning, hänger ihop med köket, i övrigt normaldämpat.

Era kommentarer mottages, tacksamt.

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/02/11 :  23:07:33  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Har du lysnat på dom, vad gillar du hos dom? Vad har du gämfört med?
Vad ska du använda anlägningen till mer en musik lysning?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Porcupine
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/02/11 :  23:11:02  Show Profile Send Porcupine a Private Message
quote:
Originally posted by Alexi

Har du lysnat på dom, vad gillar du hos dom? Vad har du gämfört med?
Vad ska du använda anlägningen till mer en musik lysning?

Go to Top of Page

Porcupine
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/02/11 :  23:16:29  Show Profile Send Porcupine a Private Message
Lyssnar på mycket (remastrat) 70-tals rock och kommer nog att börja köpa en del musik på DVD. Vill inte ha för stora högtalare i vardagsrummet. Just kör jag på en gammal 'Luxman receiver från sent 70 tal samt en Philips Cd som är 12 år gammal och ett par lånade högtalare, ett par riktigt stora as. Försökte med små Wharfedale Anniversary 7.2 stativare 0 en sub-woofer från Audio pro men fick inte detta att lira ihop.

Är det bättre att satsa på en bra cd-spelare för 3 000 + en billig dvd i stället för NAD-kombinationen?
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/02/11 :  23:23:00  Show Profile Send Johansson a Private Message
quote:

Är det bättre att satsa på en bra cd-spelare för 3 000 + en billig dvd i stället för NAD-kombinationen?

Tja, det är ju väldigt smidigt att ha en cd/dvd-spelare (har en själv, Thule DVD250B) men i välljud per krona så vinner nog en renodlad cdspelare. Fast då måste du ju en dvdspelare också förstås som inte är gratis...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/02/11 :  23:25:44  Show Profile Send Johansson a Private Message
Sen borde du väl, om du har möjlighet, leta runt lite och inte stirra dig blind på just Hifiklubbens sortiment. Du får ju trots allt en Edison 60 för en ganska billig slant...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/02/11 :  23:27:08  Show Profile Send marens a Private Message
Man vinner en hel del i smidighet med en separat CD, men är man inte så kräsen när det gäller snabbhet och smidig funktion så duger en DVD bra som CD-spelare tycker jag.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/11 :  23:28:53  Show Profile Send KennethS a Private Message
Men då får han ingen möjlighet till hemmabio, vilket jag tror ligger i hans intressesfär? Vet inte vad C730 är. En vanlig receiver eller hemmabio?

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/02/11 :  23:33:04  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Behåll du din Luxman Reciver till att börja med och strunta i DVD-Audio så länge, IMHO.
Satsa pengarna på en riktigt bra CD!

Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/02/11 :  23:43:13  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Högtalare är svårt att rekomendera tycker jag, det är så väldigt indivudellt vad man gillar. Dynaudio gillar många inkl. jag själv så... lysna!

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/02/12 :  00:08:32  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Ett tips på bra DVD spelare som spelar musik väldigt bra.

Har provlyssnat en Camridge DVD300 och jämfört den med ex. Arcam CD72T (som jag själv har) och Linn + någon mer billigare CD. Cambridge DVD´n var i mitt tycke en förbaskat prisvärd enhet. Den spelade musik CD´s nästan lika bra som Arcam cd´n och bilden är väl minst lika bra som någon annan. Arcam cd´n är ju några tusen dyrare och kan som sagt bara spela CD´s.

Detta är ett tips för dem som inte vill lägga allt för mycket på en anläggning och vill kombinera DVD/bio med hifi.

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/02/12 :  00:21:20  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Men stödjer den DVD-Audio?

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/02/12 :  00:35:18  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Vet ej, Är det ett krav?

*** Luleå Hockey ***

Edited by - mangew on 2003/02/12 00:36:11
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/02/12 :  00:58:18  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Han skrev: "...kommer nog att börja köpa en del musik på DVD"

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/02/12 :  01:00:29  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Ok, har ingen kolla på vad DVD-audio egentligen är. Men hur som helst, denna Cambridge DVD300 är, om man får kalal det, en suverän allroundmaskin. Bättreljud får man knappast ens i en CD för dessa pengar.

*** Luleå Hockey ***
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/02/12 :  08:48:38  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Musik på DVD kan väl lika gärna vara DVD-Video med Dolby Digital-, DTS- eller vanligt PCM-ljud? Och det klarar alla DVD-spelare av...

/P
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2003/02/12 :  08:52:12  Show Profile Send MartinN a Private Message
Hej

jag skulle behålla Luxman:en som förstärkare och sedan satsa på bättre högtalare, för bra
högtalare kostar mycket. Jag tror att både Cambridge och NAD gör hyfsade DVD-spelare men
att provlyssna båda kan rekommenderas.

Martin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000