Funderar hur man ska få in lite välljud i det snart helrenoverade sovrummet. Det ska vara en billig smidig "allt-i-ett" lösning och det ska helst vara klart hur det blir så jag kan gömma undan ev. ström- och signalkablar på ett snyggt sätt.
Funderar lite på tex en Argon iNet2 (eller iNet3) vilket kan kännas lite overkill för en klockradio som jag iofs behöver en ny.
Funderar vidare på nån typ av Bluetooth kompakt stereohögtalare som iofs har en trådlös koppling till musikenheten (mobil, iPad, iPod etc..)medbehöver en strömsladd, tex en NAD Viso 1 kanske vore nått.
Medveten att jag bara gett exempel på sånt ur HiFi-klubbens sortiment så det finns ju mer..
Så..hur mycket välljud kan man få för max typ 2000kr?
mvh
Marten svansen....mina åsikter är mina egna Det är resan som är målet....... Mina Spotify favoriter..pettersson Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Squeezbox blir nog inte, tänkte att det skulle bli en bluetooth lösning för att inte belasta det trådlösa nätverket.
Får fundera, det ska bli intressant att se vad det finns på Arken-mässan i helgen
Marten svansen....mina åsikter är mina egna Det är resan som är målet....... Mina Spotify favoriter..pettersson Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Fick mitt ex att köpa ett par liknande direktdrivna Fostex efter det att hon blivit "pålurad" ett par dyrare skithögtalare på Elgiganten. För sovrummet borde dessa räcka gott och de borde kunna drivas från din telefon, de flesta har väl musik på sina lurar nu för tiden? Tar inte mkt plats och inga mängder med kablar.