HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Villken högtalare skulle du ha valt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Badboy Rune
Starting Member

8 Posts

Posted - 2002/07/24 :  15:57:53  Show Profile Send Badboy Rune a Private Message
Jag hittade 2st begangnade högtalare. Den ena var DALI Suite 2.5 för 3500kr ganska nya och den andra var Infinity Reference 60 för 4000kr. Har inte fått svar än från DALI killen om han högtalare finns kvar. Jag lyssnar ganska mycket på hårdrock och techno och är inte så där superkräsen när den gäller ljudkvalite, fast jag vill ha något som låter bra med hyffsad bas i också. Jag ska ha dom till musik, ingen hemmabio. Villken skulle ni ha valt? Och varför? Jag råkade snubbla över 2st bagangnade NAD förstärkare ena var c320 för 1700 och den andra var NAD 317 för 2500kr. Har inte hunnit få svar om dom finns kvar men den där 317 borde väl duga, eller? Så att nypriset låg på 5000kr hos hifiklubben (fast det var hösten 2000, har ingen nyare katalog...). Budget en är ganska så begränsad så det är därför jag köper allt begangnat.

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/07/24 :  16:30:22  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Dali högtalarna skulle nog jag ha valt om du lyssnar mycket på hårdrock och inte kräver ett neutralt ljud. Dali har ju ofta en lite höjd bas och diskant (hängmattekurva) som funkar bra till hårdrock.

KISS rules, bara så att du vet.



Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2002/07/24 :  22:24:52  Show Profile Send jajon a Private Message
Vem sålde Dali-högtalarna?

Jag köper dom direkt.


// Jacob
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/07/24 :  23:11:56  Show Profile Send n/a a Private Message
Hade inte valt nån av dem.. Hade valt Carlsson oa50.2 :o) Till hårdrock, jaja men...

-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
To Quad or not to Quad, THAT is the question
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/07/25 :  01:42:06  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Kör med DALI 6006 (Blue Series). Lyssnar mest på hårdrock och de funkar riktigt bra...

Så jag skulle valt DALI :)
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2002/07/25 :  10:26:51  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Brukar man inte som standardsvar ange att Cerwin Vega är att föredra?!

Annars är nog ett par Carlsson oa51.2 (x.2 moddade) dugliga. Har spelat EBM, vilket de klarade galant. Eller inte, kanske, det SKALL ju låta distat och jävligt!

...jag är retrofuturist; framtiden var bättre förr..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000