Hej! Hur kan man koppla en sub-bas till förstärkaren, ifall man inte väljer en aktiv låda? Jag har en integrerad Denon förstärkare med standard A+B utgångar. Kan man summera vänster och höger kanal på något sätt? Bryggkoppling? Det borde väl fungera hyfsat om man använder ex. A-kanalerna till satelliterna och B till subban? Jag funderar på att bygga ett satellitsystem med lådor gjutna i cement. Så det måste vara kompakt med små lådmått. Till satelliterna har jag tänkt använda Fostex FE127e. Kan man ha dom i slutna lådor eller bör dom sitta i någon form av horn? PS: Jag är inte ute efter jordbävningsbas. Baslådan blir på 26L med en Peerless 8" och den teoretiska -3dB ligger strax under 40Hz. DS
Jag är ledsen att behöva avslöja att alla kommersiella förstärkare med extra utgång (i ditt fall B-utgången) bara har dem parallellkopplade med A-utgången rakt av. Alltså 2 förstärkare men 4 utgångar.
Detta betyder att du kan antingen köra förstärkaren som vanligt eller bryggkoppla den. Inte både och.