HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Klipsch
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2014/12/22 :  21:16:22  Show Profile Send Wader a Private Message
Tror aldrig att jag har hört ett par klipsch högtalare. Är det någon som har en uppfattning om märket rent generellt och kanske någon modell speciellt?

Dancing in the shadows of my memories.

FBK
700.000-klubben

7359 Posts

Posted - 2014/12/23 :  03:50:37  Show Profile Send FBK a Private Message
Du kan nog få en del olika svar pga. att folk tycker olika.
Frågar du mig så säger jag Klipsch RF-7II för de har allt inkl upplösning utan att bli jobbiga i diskanten som de mindre modellerna i den mellanserien kan bli.
Här är en länk http://www.septronic.se/Klipsch.html bara att klicka på prislistan så får i en pdf-fil där du kan se de olika modellerna och priserna.
Den billigaste R-serien är mer snälla i toppen och den dyraste Palladium är hissad i toppen. Basåtergivningen och dynamiken är däremot oftast rejäl på alla modeller.

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=127112

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2014/12/23 03:59:02
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2014/12/23 :  08:35:04  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Min erfarenhet av RF-serien är att de kan spela Rock men fin dynamik och stor soundstage, inte många köpehögtalare som klarar det.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

Edited by - opethic on 2014/12/23 12:33:04
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2014/12/23 :  08:51:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Klipsch Horn är det jag har hemma. Det är en krävande högtalare, men väldigt väl-ljudande om/när man lyckas.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

urban
Member

317 Posts

Posted - 2014/12/25 :  19:43:26  Show Profile Send urban a Private Message
Klipsch Reference rekommenderas ! Har själv Rf7 II, har tidigare haft Rf82 som har väldigt liknande karaktär som Rf7 II som dock har mer av allt. Läser ibland om att en del klagar på vass diskant och #168;hornljud#168;. Bara nys enligt mitt förmenande ! I den meningen att det skulle vara ett problem orsakat av högtalaren.Nu pratar jag om modernare Klipsch i Rf-serien - har inte lyssnat på andra eller äldre modeller.
Klipsch kan dock var avslöjande om man kör med elektronik som har en vass karaktär, som tex klass D-förstärkare ibland (Dock inte alltid förstås )kan påvisa - har upplevt det själv med Rotel-elektronik. Eller naturligtvis vilken undermålig förstärkare som helst.
Har kört med diverse rörförstärkare som i princip är det ultimata för att driva i alla fall dom större Klipscharna med och det funkar förvånansvärt bra med så lite som 1w ! Mer effekt är dock att rekommendera men mer effekt är som alla vet dock inte lika med bättre ljud !
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000