HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 vinylsvarv
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/02/12 :  23:47:46  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Så ja nu har jag äntligen en riktig skivspelare igen nu ska man se hur länge det tar innan man uppdaterar något på den.

www.selleri.de

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/02/12 :  23:50:48  Show Profile Send jajon a Private Message
Vad har du skaffat? :) Alla gottiga detaljer, tack!

Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/02/12 :  23:58:28  Show Profile Send Hepcat a Private Message
vad tror du??

LP12 med cirkus och skruven och så hade jag ett valhalla liggande och en akito 1 och en halvsliten K9. tyvär så är lagret i tonarmen lite sabbat så jag har fått montera armen lite snett du vet det klassiska när någon har dragit åt fästskruven för hårt.
färgen är walnut. Något annat än en LP12 var det i princip inte tal om för mig.

MVH Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/02/13 :  01:31:44  Show Profile Send nin a Private Message
KUL!! Nöjd med ljudet eller??
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/02/13 :  08:57:54  Show Profile Send B Peter a Private Message
Det spelades LP12 på Sheratonmässan. Visst, det lät väldigt bra och borde göra det för en spelare för 80.000 kr inklusive allt. Fast jag undrar om inte Rega P9 imponerade ännu mer på mig och den var ju halva priset. SME 30 stod under en glasmonter så den fick jag aldrig lyssna på, inte på nya Simply Black heller.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/02/13 :  09:36:37  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Originally posted by B Peter

Det spelades LP12 på Sheratonmässan. Visst, det lät väldigt bra och borde göra det för en spelare för 80.000 kr inklusive allt. Fast jag undrar om inte Rega P9 imponerade ännu mer på mig och den var ju halva priset. SME 30 stod under en glasmonter så den fick jag aldrig lyssna på, inte på nya Simply Black heller.

Har 'gamla' P9, HEEEEEEEEEEELNÖJD för billigare peng

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/02/13 :  09:39:14  Show Profile Send B Peter a Private Message
Lycko!!! :-)
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/02/13 :  09:46:46  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
På tal om vinylspelare, är det någon som har erfarenhet av Revox B795?
Har sett en begagnad och blev lite sugen!
Minns att Sontec körde hårt med dessa när dom var aktuella.
NÅgon idé att köpa idag?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"

Edited by - SZR on 2003/02/13 09:47:10
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/02/13 :  09:53:15  Show Profile Send divander a Private Message
quote:
Originally posted by B Peter

Har Simply Black kommit med en ny?

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/02/13 :  10:11:42  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Divander:B Peter menar nog Simply Black 330,för den stod under ett plexilock på mässan,det är fö.en mycket bra spelare jag är mycket nöjd har en SME309 tillsammans med en Clearaudio Sigma pickup,en mycket trevlig kombination.
Mvh
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/02/13 :  10:13:04  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Divander:B Peter menar nog Simply Black 330,för den stod under ett plexilock på mässan,det är fö.en mycket bra spelare jag är mycket nöjd har en SME309 tillsammans med en Clearaudio Sigma pickup,en mycket trevlig kombination.
Mvh
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/02/13 :  10:18:06  Show Profile Send divander a Private Message
Ok. Då hade jag inte missat något.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/02/13 :  10:21:00  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jodå jag är hel nöjd med den. Fick den begagnad till bra pris från England. jo rega p9 är bra men jag gillar bättre LP12ans framförande än Regas mera analytiska. Simply black har jag aldrig hört men jag har hört SME 20 och 30 tidigare och de imponerade inte på mig då har även hört Forsell air reference och den imponerade inte heller.

Detta är min andra LP12a hade en för några år sedan som jag sålde pga att jag behövde pengar det misstaget gör jag inte om. Så nu är ny pickup som gäller först sedan vet jag inte om det blir motorstyrning eller arm. vill nog lyssna på Naims ARO arm innan jag beslutar mig för vilken arm jag skall ha.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/02/13 :  14:35:08  Show Profile Send B Peter a Private Message
Ja, jag menade 330'n. Den såg fin ut. Som tur är erbjuder Mirre inte räntefria lån, så ingen risk för impulsköp för min del.

Hepcat, du är också lycko!
Go to Top of Page

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2003/02/13 :  17:42:01  Show Profile Send Fred a Private Message
Kul att du diggar dina L12:or Hepcat. Jag har haft två st, den första fick gå då tyckte att en Opus 3 med Decca-armen faktiskt var roligare att lyssna till. Den andra Lp 12:an bytte jag mot en Thorens TD 124 mkII som också passade mig bättre. Lp12an kändes nervös, utan den lugna betongfasta svärta som Thorenspelaren presterade. Riktigt bra med linnspelarna är ju att det finns ytterst kompetent hjälp med injustering att få i form av linnhandlarna och det behövs ju verkligen då en feljusterad LP12a inte når särskilt långt. Tyvärr så verkar inställningarna ändra på sig, åtminstone på de spelare jag hade runt 1990cirkus.
Jag kanske ska nämna att Opus 3 spelaren kostade tretusen inkl arm och Grado-pu, Min Thorens kostade 1000kr inkl SME3012, använde en Denon DL103 för 700kr därtill
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:16:36  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jo de hade ju det problemet i stor utsträckning förr. Med cirkus kitet så är det tydligen bättre fast jag hade inga problem med min gamle LP12a utan cirkus handlaren behövde sällan göra något. Denna har jag justerat in utan handlarens hjälp och det funkar bra sedan vet jag inte, men han kan nog justera in den ännu bättre han har ju trots allt 16 års erfarenhet.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2003/02/14 :  10:50:16  Show Profile Send Fred a Private Message
Hepcat.Vad bra att linn fått ordning på problemet med inställningar som ändrar på sig, en bra skivspelare har blivit ännu bättre, kanske linnkliniken inte behövs längre.
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/02/14 :  12:22:57  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Nja så bra e de inte ännu på den punkten bara bättre. Mao de har inte ställt om sig när man kommer hem från klinik och man klarar sig rätt bra med service vartannat år fast jag kommer nog fortsätta att köra på varje år.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000