HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Gustard U12 XMOS USB Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

drota
Starting Member

25 Posts

Posted - 2015/01/21 :  18:46:04  Show Profile Send drota a Private Message
Jag är sugen på att köpa en sådan här. Det som jag undrar är hur de är installera på windows 7. Jag har bara läst ytterst lite om att det inte fanns någon drivrutiner till den.

Om det är någon som använder den och har info, så mottages detta tacksamt.

mvh andreas

FBK
700.000-klubben

7360 Posts

Posted - 2015/01/21 :  19:05:50  Show Profile Send FBK a Private Message
Om jag minns rätt så har AlfaGTV någon Gustard mojäng, skick Pm och fråga.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/01/21 :  21:34:42  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Kan tyvärr inte orda så mycket om den apparaten, förutom att jag varit mycket nära att köpa en sådan länge nu!
Däremot är vi några stycken som kör Gustard U10, en USB till SPDIF omvandlare som jag tror har samma reciever-chip, ett XMOS. Jag kör ju Macintosh, men har provat den på Win7/8.1 med lyckat resultat. Tror DavidS här också har en likadan även om han för tillfället kör mest Marantz NA8005 (eller ja, just nu gör jag det för jag har lånat den!)
Han kör i alla fall inte Mac, utan Windows av nåt slag och jag tror inte han haft några bekymmer?
Låt oss höra lite om DAC'en om du beslutar dig att köpa en?
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2015/01/22 :  11:38:15  Show Profile Send DavidS a Private Message
Stämmer bra det Micke skriver. Jag kör U10 för att göra om USB till AES/EBU vidare till Benchmark DAC1. Enda motgången jag har haft löste sig med lite "googlande" och gällde installation av drivrutinerna. Dom var ej certifierade så jag fick göra en manöver med windows 8.1 för att komma förbi problemet. Efter det så har den tuggat på helt problemfritt.

Håller med Micke, berätta lite om U12an :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000