HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 iphone / ipad till hegel hd11
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Frisqo
Starting Member

22 Posts

Posted - 2015/04/23 :  18:50:38  Show Profile Send Frisqo a Private Message
hej allihopa !!..
jag har precis skaffat mig en hegel hd11 och skulle vilja koppla den till min iphone 5s eller Ipad air genom lightning kontakten. hur gör jag detta? vad behöver jag för en kabel eller adapter och vart hittar jag detta?...

tack på förhand

//frisqo

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/04/23 :  20:53:09  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Om HD11 är kompatibel räcker det med ett Camera Connection Kit vilket i princip är en lightningkontakt i ena änden och en USB A hona i den andra.
http://store.apple.com/se/product/MD821ZM/A/lightning-till-usb-kameraadapter
Finns på de flesta elektronikkedjor.
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Frisqo
Starting Member

22 Posts

Posted - 2015/04/23 :  21:50:49  Show Profile Send Frisqo a Private Message
tyvärr testade den innan idag och den var inte kompatibel .. glömde dock testa med ipad. och har redan lämnat tillbaka den.

hade varit rätt skönt o kunna sätta sig på soffan o snabbt dra igång sin mobil eller ipad ibland...
Go to Top of Page

Frisqo
Starting Member

22 Posts

Posted - 2015/04/23 :  21:57:44  Show Profile Send Frisqo a Private Message
så nu har jag mailat hegel. får se vad jag får för svar. postar det här så fort jag får det ifall någon annan undrar över detta.. god kväll :)
Go to Top of Page

atle
Semesterfirare

120 Posts

Posted - 2015/04/23 :  23:38:48  Show Profile Send atle a Private Message
Kanske en AirPort Express är rätt lösning. Visserligen lite dyrare än kamerakittet, men man får trådlös kommunikation vilket kan vara bekvämt från en handhållen enhet/musikspelare.
Go to Top of Page

Frisqo
Starting Member

22 Posts

Posted - 2015/04/24 :  00:34:44  Show Profile Send Frisqo a Private Message
hur blir det med ljudkvaliten från air express??.. och den skulle man då koppla till hegel via usb?
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/04/24 :  07:11:49  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
I min erfarenhet så är AirPlay ett nästan lika gott alternativ som att ta ut digital signal med kabel ur en iProdukt. Du ska ha en riktigt bra anläggning för att identifiera ngn tydlig skillnad. Dessutom är det ju så otroligt mycket smidigare och enklare. (Drar trolige avsevärt mindre ström också)

Signal från en APE är av typen SPDIF via en MiniTOSLink-Toslink kabel in i din Hegel på Optical ingången. Du nyttjar inte USB men den gör sig nog bäst ansluten til en dator ändå?

Ett annat alternativ är att skaffa en M2Tech HiFace 2, en sådan har jag själv och det låter mycket bra med den kopplad via CameraConnection Kit och sedan vidare via digital RCA-kabel till en elektrisk SpDIF på din DAC. (Har kör den via iPad Air och iPhone 4/4s)
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000