| Author |
Topic  |
|
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 18:10:53
|
Hejsan,
Vinylens väg har legat framför mig en tid nu. Skivor och ett vettigt RIAA har saknats samt även en fräsch pick up.
Äldsta tillskottet var Holfi's RIAA. Kalasbra!  Efter det kom en laddning vinylskivor - ännu bättre! 
Idag kom (ta-da): PICK UP'n! 
En Clear Audio Aplha II. Ni som vet hur det ser ut i mitt stereorack...gissa om inte den lilla PU'n har lite trädetaljer också! ;-) Förpackningen är lite läcker (och visade sig vara svårforcerad):

Lite vinylhjälp och montering sen på första plattan.

Sicken värme och sammanhållning i övre mellanregister och topp!  Den gamla PU'n gjorde min själ sig förtjänt av epitetet "gammal". Nu skall nya PU'n få slira in sig lite, innan jag målar upp motsatsen till faan på väggen. Lugnt konstaterande är att det nu låter MYCKET trevligt med min vinylkjedja!
// Pär Engelholm |
|
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 19:49:28
|
Grattis! Har den träbas nuförtiden? Skulle jag behöva, min är lite tung.  |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 20:01:49
|
Grattis! Är det jag som inbillar mig eller är det lite vinyl feber på forat nu  |
www.selleri.de
|
 |
|
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 21:05:59
|
quote: Originally posted by Hepcat
Grattis! Är det jag som inbillar mig eller är det lite vinyl feber på forat nu 
Du har helt rätt! Det finns otroligt mycket om vinyl här och det är superskönt!
Hoppas att fler och fler bland vanliga lyssnare också upptäcker det. med tiden. |
 |
|
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 21:20:20
|
Hejsan,
Ja, det är kul! Känns väldigt kul och avslappnat med vinyl tycker jag. Jag är dessutom intresserad av att lära mig mer om "allting", och innom vinyl finns det hur mkt som helst att lära sig! ;-)
Vikten har gått ner från 10 till 6g.
// Pär E |
 |
|
|
tompa
Member

328 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 22:39:23
|
quote: Originally posted by epkpeng
Hejsan,
Ja, det är kul! Känns väldigt kul och avslappnat med vinyl tycker jag. Jag är dessutom intresserad av att lära mig mer om "allting", och innom vinyl finns det hur mkt som helst att lära sig! ;-)
Vikten har gått ner från 10 till 6g.
// Pär E
Jag känner likadant, men har inte kommit så långt som du till byte av pu. Clearaudio Alpha II är väl en MM-pu? När jag tänker efter behöver jag ju byta spelare också. Får man fråga vad du har för någon vinylsnurra?
|
 |
|
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 22:42:36
|
Hej Tompa,
Det är en Heybrook TT2'a. Påminner väldigt mycket om Linn's maskiner, har jag blivit informerad - jag kan hålla med så till den grad var det okulära gäller! ;-)
Det är med subbchassi (har jag för mig det heter).
Alpha II är en MM. Har för mig den ger 3.3mV ut.
När den är insvängd (!) skall jag testa med en annan tonarm, en med silikondämpning. Just nu tror jag att basen är det svagaste området. Men det skall jag låta vara osagt, då PU'n inte är inspelad ALLS.
// Pär E |
 |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 22:43:51
|
Visst är det inne med vinyl? fortfarande? jag tror jag skall köpa mig en vinylspelare snart. bara jag får loss $cash$ |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
|
fonz
Member

518 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 22:53:40
|
Tjao!
Ja det tog lite tid, men den som väntar, osv.....Sorry! Du vet hur det är, endast det omöjliga tar lite längre tid. Nästa gång ska vi skruva lite tonarmsalternativ. jag får även in en SME variant till stötdämpare som kan vara ide att testa den nymonterade spårhunden med.
Letade även upp din "whish" Paganini/Animato, var. Julafton va?
Keep on spinning /Fonz
Hejsan,
Vinylens väg har legat framför mig en tid nu. Skivor och ett vettigt RIAA har saknats samt även en fräsch pick up.
Äldsta tillskottet var Holfi's RIAA. Kalasbra!  Efter det kom en laddning vinylskivor - ännu bättre! 
Idag kom (ta-da): PICK UP'n! 
En Clear Audio Aplha II. Ni som vet hur det ser ut i mitt stereorack...gissa om inte den lilla PU'n har lite trädetaljer också! ;-) Förpackningen är lite läcker (och visade sig vara svårforcerad):

Lite vinylhjälp och montering sen på första plattan.

Sicken värme och sammanhållning i övre mellanregister och topp!  Den gamla PU'n gjorde min själ sig förtjänt av epitetet "gammal". Nu skall nya PU'n få slira in sig lite, innan jag målar upp motsatsen till faan på väggen. Lugnt konstaterande är att det nu låter MYCKET trevligt med min vinylkjedja!
// Pär Engelholm
|
 |
|
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 22:58:23
|
Va? Skrev nån nått om Paganini?
Är du hemma i morgon kväll? I'll be there to pick it up!
Den, skall vi säga, lite större mörka kvinnan som sjunger blues... Uj uj uj...Sicken DAM!
"Trumpeterna" står fasiken rätt stilla även att det drar på ordentligt och "borde" kunna bli problem...men icke! Kan nog bli bättre, men nu är det BRA.
Å så har du fått se hemliga högtalare också, Fonz...
// Pär E |
 |
|
|
fonz
Member

518 Posts |
Posted - 2003/02/13 : 23:13:19
|
Ja du ser va, världen är full av överaskningar, inte sant? Damen som näms är förstås Katie Webster (the boogieblues Queen) Rekomenderas starkt........
Jepp! Sickna lådor, det är så man får Pickup......Hehe!..*bad joke*
Visst är vi hemma tomorrow, liten demo på Fm sen är det lungt. You are so welcome
Snurra på bara /Fonz
Va? Skrev nån nått om Paganini?
Är du hemma i morgon kväll? I'll be there to pick it up!
Den, skall vi säga, lite större mörka kvinnan som sjunger blues... Uj uj uj...Sicken DAM!
"Trumpeterna" står fasiken rätt stilla även att det drar på ordentligt och "borde" kunna bli problem...men icke! Kan nog bli bättre, men nu är det BRA.
Å så har du fått se hemliga högtalare också, Fonz...
// Pär E
|
 |
|
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 00:35:48
|
quote: Originally posted by Hepcat
Grattis! Är det jag som inbillar mig eller är det lite vinyl feber på forat nu 
Jäppz, det är det, som jag också har sagt ett bra tag men vissa trodde inte, eller tror inte än, på mig  Det är samma på dom flesta forumen också, både i sverige och utanför. Det har ökat stadigt dom senaste 5 åren men senaste 2-3 åren så har det blivit REJÄLT mycket vinyl snack. Kul, och jag tror det har lite med SACD/DVD-A att göra. Det är ju bara att kolla i t ex Stereophile eller någon annan större tidning och se hur mycket annonser det är på vinyl saker (och rör). Ingen sätter ut annonser efter annonser och säljer inget. |
 |
|
| |
Topic  |
|