Apple Music är släppt. Jag har lyckats uppdatera min iPad och gjort en snabbtest. Jag är inte särskilt imponerad. Gränssnittet kommer inte upp i nivå med Spotifys. Tycker det är riktigt krångligt att söka efter ny musik om man inte väljer något från nyhetslistan. På datorn har jag inte fått igång det är för att jag inte lyckats ladda ner ny version av iTunes. Någon annan som testat?
Jo, deras licensavtal är helt galna. Jag undrar om det kan anses vara rimligt att man läser igenom så många sidor innan man godkänner, alltså skulle det hålla vid en rättegång?
Jo, som sagt var, visst är Apples licensavtal extremt tillkrånglade men nu handlar inte tråden om deras licensavtal utan om Apple Music
Nu har jag fått igång Apple music på datorn med hjälp av iTunes, men jag är inte speciellt imponerad av funktionaliteten. Dom där "bollarna" som man ska använda för att ange vilken typ av musik man är intresserad av känns lite trubbiga. Jag föredrar Spotifys teknik för att hitta artister som jag är kan vara intresserad av att lyssna på. När jag spelar från mobiltelefonen så får jag en del "drop outs" vilket känns konstigt med tanke på att det är Apple som utvecklat tjänsten. Apple borde veta hur man löser dom tekniska detaljerna. Jag saknar också möjligheten att kunna styra iTunes på datorn från iPad/iPhone. Får hoppas att Apple snart releasar en ny version av Remote som det går att styra Apple Music från.