Jag är inte ens nära... Jag kan möjligen tycka att vissa högtalare är bättre till rock än andra, annars fokuserar jag på om jag gillar musiken eller inte.
Själv är jag, eller har en bra bit väg kvar dit. Tvivlar starkt dock på att jag tar den vägen. Lyssnar alldeles för mycket på musiken för det
Jag har en ljudanläggning som verkligen varierar i sina nyanser beroende på vad man matar den med. Tycker att allt funkar på sitt eget lilla vis. En "dålig" inspelning är ju en "dålig" inspelning. Riktigt dåliga inspelningar har jag dock inte på hårdvara men i musik jakten genom youtube eller soundcloud kommer man ju i kontakt med en och annan inspelnings rookie som suttit med alldeles för värdelösa hörlurar och kringutrustning som visar sig snabbt i mina system, allt blöder och distar, men men, någonstans ska man börja och det är ju bara att klicka sig vidare. Men den musikaliska helheten kan ju fortfarande vara fantastiskt trots det.
Men det spelar ju egentligen ingen roll i slutändan, smaken är som baken Vi lyssnar alla olika.
Är inte i riskzonen att döma av frågorna i början. Men jag lutar åt att besvara fråga 4 med delvis ja, för hur du utvärdera klanger utan att ha hört dem på riktigt förut? Rätt eller fel?