Beställde just Swedacs dämplim DG-A2 http://www.swedac-acoustic.se/sidor/stomljuddamp.htm#DG%20A2 beställde en liter och den räcker till ca. 1m2 och kostar 74 plus moms och frakt. Ingvar hette han jag pratade med, en mycket tillmötesgående och trevlig karl. Dom nås på 031-7441890 Enligt honom ett väldigt bra lim att dämpa högtalarlådor med! Limmet skulle gå iväg med posten så fort det blev anständig temperatur med plusgrader sa han, limmet ska ju helst inte frysa.. Finns dock möjlighet att skicka med "varmtransport" dvs. någon speditör förutom posten, men då blir det dyrare frakt. Frakten visste han inte riktigt vad det skulle gå på men det är ju postens avgifter och dom är för vanligt postpaket max 3kg. just nu 110 kr. inkl. moms. Jag återkommer när jag testat limmet, vilket borde vara om max två veckor =)
jag har nyss använt upp en 20 kilos hink med dga 2.. limmat skivor och även gjort dämpassa genom att landa i lim. har även limmat klinkers på väggarna med limmet har då spacklat mellan klinkern också.. tog slut rätt fort.. klart ska man lima skivor räcker det nog länge. men du ska nog helst ha en press för att lima skivor det är ett helvete att limma med. rinngt som vanligt träli men kletigt som silikon. föredelen är att det tvättas av lätt med vatten innan det torkat nackdelen är att det torkar fort av kropssvärmen.. lustigt konsistens också när det torkat det är som gummi när det genomhärdat ochär då fortfarande lite klibigt. men dämpar gör det nog riktigt fint. dubbla 16 mm MDF med ett lager limemellan blev stenstumt tom utan stagning.. och då har jag inte lyckats limma dom riktigt bra ändå.
Carlssoninspirerade självbyggen
NAD 2200
Källa? Dator..
"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..