| Author |
Topic  |
|
|
KEFF
Starting Member
3 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 15:55:20
|
Då jag är en färsking på HiFi skulle jag vara tacksam att få några tips på högtalare i 5000-8000kr klassen. De ska också ingå i mitt hemmabiosystem. Har tittat på Infinity Alpha 50? Eller ska man titta på ett par stativare?
Det jag har nu är 2st Audiopro Power amplifier M.7 1st Pre-Amplifier CAV.7 Audiopro centerhögtalare Audiopro Subzone |
|
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 16:39:15
|
Kan varmt rekommendera Triangle Cométe www.triangle-fr.com eller dess lillebror Titus (stativare båda två).
Mvh Thomas
quote: Originally posted by KEFF
Då jag är en färsking på HiFi skulle jag vara tacksam att få några tips på högtalare i 5000-8000kr klassen. De ska också ingå i mitt hemmabiosystem. Har tittat på Infinity Alpha 50? Eller ska man titta på ett par stativare?
Det jag har nu är 2st Audiopro Power amplifier M.7 1st Pre-Amplifier CAV.7 Audiopro centerhögtalare Audiopro Subzone
|
Live Long And Prosper ! |
 |
|
|
Jakob_S
Member

665 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 16:41:13
|
quote: Originally posted by KEFF
Det jag har nu är 2st Audiopro Power amplifier M.7 1st Pre-Amplifier CAV.7 Audiopro centerhögtalare Audiopro Subzone
Du prioriterar filmljud högre än välljud? Köp vilka högtalare som helst. De som skakar mest är bäst. 
Hur stort är rummet? Dynaudios Audience serie är bra. Ska du upp på riktigt fina högtalare borde du dock öka prisribban. Det gör en del när det gäller högtalare... Man kan mer se det som 4-8000kr eller 8-15000kr. Vad ska du spela för musik? Är det viktigt att det ska gå att spela väldigt högt? Allt spelar roll...  
Beskriv bättre vad du är ute efter & vad du har för ljudideal, så kommer du få mängder med svar! 
//Jakob |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
 |
|
|
KEFF
Starting Member
3 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 17:20:16
|
| Tack ska du ha Thomas ska titta närmare på deras hemsida senare i kväll. |
 |
|
|
Jakob_S
Member

665 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 17:35:02
|
Jag skulle kollat triangle titus om jag var ute efter en stativare för 4k för några år sedan, men nu var det väl inte så det var? eller?  |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
 |
|
|
axel
Starting Member
33 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 17:38:30
|
Du har fått ett PM av mig.
|
 |
|
|
swoppe
Member

110 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 18:29:14
|
KEFF: Har ett par Infinity Alpha 40 (igentligen föräldrarnas men jag anser dom som minna ) och jag är nöjd med dom. Fungerar hur bra som hällst med H/K AVR-4500 mycket lyckad kombo! Om du funderar på Infinity Alpha serien (hela rasket) föreslår jag att du kollar efter en annan sub (Alpha sub är inge vidare) och kanske du skulle överväga en annan center (inte lika stort problem som alpha suben). Beror ju helt på hur mycket pengar du är villig att lägga ne. Har hört mycket fint om Kappa suben! Men med en annan sub så låter Alpha serien (kanske inte kan kalla den alpha serien då ) mycket bra!
MVH Anders |
För svaret på den eviga frågan om livet, universum och allting: perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);' |
 |
|
|
Poze
Member

79 Posts |
Posted - 2003/02/14 : 19:17:09
|
| Kolla (lyssna) på Monitor Audio Bronze-serien, prisvärda högtalare! |
 |
|
| |