HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Intryckt diskant - beg. högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guz
Starting Member

6 Posts

Posted - 2015/11/05 :  12:43:51  Show Profile Send Guz a Private Message
Hej,
Köpte för några dagar sedan ett par högtalare på rehifi.se . Nu när jag fick dom är en diskant intryckt.
Eftersom jag inte handlat så mycket hifi så undrar jag om det är ok att den kan vara så när man köper begagnat och inget anges om detta felet. På bilden som fanns med var det den ok högtalaren som inte hade tyget på.



vad kan man göra, det ser ut som bucklan suttit där ett tag och inte lätt går att få ut.

mvh
Gustav

Edited by - Guz on 2015/11/05 19:47:30

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2015/11/05 :  12:49:38  Show Profile Send tian a Private Message
Är det du som har satt dit "första hjälpen" klister lappen ? annars så kan man ju tro att Rehifi visste om problemet och att dom skulle laga den innan försäljning, men det ser inte ut som att dom har gjort det då !
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2015/11/05 :  13:12:24  Show Profile Send peterh a Private Message
jag tror att man enkelt kan ta loss membranet från magneten, sedan är det bara att forma "domen" från baksidan,
och eventuellt lite lösningsmedel som kan lösa impregneringen och få den styv igen.
Återmonteringen görs med en tongenerator aktiv så att talspolen går fri när man drar skruvarna.

Jag tror nog att säljaren fixar detta om du frågar.
Go to Top of Page

Guz
Starting Member

6 Posts

Posted - 2015/11/05 :  19:31:14  Show Profile Send Guz a Private Message
Ok tack för svar, verkar komplicerat fixa den, kanske bättre att få tag i en reservdel. Jag hör med säljaren.
Klisterlappen förbryllade mig med.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2015/11/05 :  21:04:33  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Det skall vara en simpel fix med en nål annars. Men kolla med säljaren först om det verkligen blivit helt rätt.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000