HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Wireworld högtalarkablar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

eive
Starting Member

28 Posts

Posted - 2016/07/31 :  10:11:24  Show Profile Send eive a Private Message
Hej köpte nyligen en nätkabel till min cd. Resultatet när jag bytte ut min Supra nätkabel mot Wireworld Electra 7 nätkabel var verkligen förvånande. Jag tappade nästan hakan. jag fick ett mycket luftigare och öppnare ljud i mellanregistret. Efter det kan jag inte låta bli att tänka på att om jag byter till deras högtalarkablar kanske jag får ett liknande lyft. Nu till frågan är det någon som har prövat deras högtalarkablar? Hälsningar Eive

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2016/07/31 :  11:15:14  Show Profile Send Snutten a Private Message
Provar själv nätkablar nu och det ger förvånande resultat. De där högtalarkablarna har jag sett rätt många till salu, så du kan ju köpa begagnat och prova själv. Är du inte nöjd är det bara å sälja vidare utan att ha tappat speciellt mycket pengar.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/07/31 :  11:17:37  Show Profile Send Vox a Private Message
En sökning hos Mr Google (wireworld site:hififorum.nu) ger dig ett antal trådar att läsa.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/07/31 :  12:11:27  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Högtalarkablar kan ha en liten påverkan på ljud p g a dess impedans som samverkar med högtalare och slutsteg. Det är alldeles oavsett märke på kabeln.

Snuttens tips är bra, köp begagnat, prröva, sälj vidare om du inte är nöjd.

men

Det ger större förbättring att fixa placering av högtalare och akustikfix. Har du kollat in Kokboken??

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

eive
Starting Member

28 Posts

Posted - 2016/07/31 :  14:38:59  Show Profile Send eive a Private Message
Tack för tipsen. Får tyvärr ingen träff på Google. Kan jag få en länk istället. Tack/Eive
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/07/31 :  16:39:32  Show Profile Send Vox a Private Message
Du ska i Googles sökfält skriva exakt det jag skrev inom paranteserna. Ger mänder med träffar.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

eive
Starting Member

28 Posts

Posted - 2016/08/01 :  06:53:00  Show Profile Send eive a Private Message
Tack Vox. Nu har jag läst igenom en massa gamla inlägg om Wireworlds kablar. Tyvärr fanns det inga hyfsat nya recensioner om Wireworlds högtalarkablar. Därför skulle det vara trevligt om någon som har eller haft deras högtalarkablar de senaste fem åren kunde skriva vad de tycker om dom.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2016/08/02 :  11:52:34  Show Profile Send Snutten a Private Message
Har du Supra högtalakablar (ej Sword) kommer det mesta ge ett lyft, fråga linkan här på forumet .
Har du riktigt bra grejer är Chord Sarum ett måste att prova.
Inte billig men ger mycket tycker jag, kunde inte låta bli att köpa dom.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000