Hej! Hade som ni tidigare kanske sett att jag ska bygga ett slutsteg av kretsen LM3886... Har faktiskt aldrig byggt nån förstärkare tidigare i mitt 18åriga liv men har ganska bra baskunskaper inom elektronik.. Slutsteget jag tänkte bygga kommer ungefär att vara lika kopplat som kopplings shemat i Elfa = om man kollar på tillhörande datablad om LM3886 (NS) så står det "typical application"
Det jag undrar är vad det lämpligen ska vara för några värden på "Cm" och "Rm" som om inte jag snurrat bort mej ska bilda en tids förskjutning på mute:n eller har jag fel?
Måste också passa på och fråga vilken nytta kondingen gör på ben 4 och lämpligt värde på den om nån kan?
Dom som har byggt med antingen LM3886, TDA7293, TDA7294... hur blev det? Får man se på skapelserna? Hur låter dom? Hur mycket kan man driva med dom om man har en lagom+lite till nätdel?
MVH Mej
Oj glömmde nästan, finns det några som har halvstora trafos 300-500VA olika spänningar eller kylflänsar till salu (nästa bygge)
Anars går det att beställa "free samples" av olika LM kretsar hos national.com
Ludde: varför inte bygga en gaincard klon istället? Jag har ett schema på den minimala varianten som jag själv snart ska löda ihop. Ge mig din mailadress så kan jag skicka över den om du vill ha den.