Jag antar att det är den nya (2000)modellen som du syftar till. Jag har precis köpt den gamla. Jag gav 1600:- och tycker att jag fick väldigt mycket ljud för dom pengarna. Den nya har jag knappast hört och kan därför inte uttala mig om denna. Har någon jämfört den gamla och den nya?
Jo nu när det står 2000 i namnet på tåden så blev det lite enklare. Det kan bli lite rörigt ibland med de fabrikat som behåller namnen när de kommer nya maskiner.
Det var väldigt lite kommentarer om denna förstärkare. Jag hörde att de skulle komma med en ny serie. Jag tror att de skulle vara ganska lika 2000-serien. Men fronten skulle visst inte vara lika plastig som den har varit. Annars kanke det inte var en ny serie utan bara en liten förändring av fronten på nyare maskiner. Någon annan kanske vet mer?
Kenner inte til Mira, men har Rega Exon monosteg och dem er jeg mycket tilfredse med. En "stor" forstærker i en liten box. Mycket dynamisk og musikalisk (nästen Linn filosofi her, men den er jo ochså från England).