Author |
Topic  |
|
ollilaboratories
Member

466 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 16:56:04
|
Har ett trasigt slavbaselement i en av två klipsch högtalare som ska in i musikstudion. Hade tänkt att laga detta element.
Har då en liten fråga till Er.. 
Finns det nån enkel tips&tricks info för hur man gör för att byta ut dessa gummikanter nånstans på nätet? Såg en tråd som tog upp omkoning men det saknas lite info om hur man bla tar bort den gamla gummikanten utan att skada själva konen...
Sen är det nån som vet vart man får tag i dessa gummikanter och hur är det med storlek, slaglängd, självhäftande vs såna man ska limma själv osv osv.. antar att man ska försöka få fram en som är någorlunda lik den som suttit på tidigare.
mvh//Jouni |
Edited by - ollilaboratories on 2003/02/20 18:30:53 |
|
Parasite
Member

734 Posts |
Posted - 2003/02/20 : 20:26:32
|
Har lagat slaven på en skithögtalare (en av de billigare genexxa) med smältlim och wettexduk, blev kanon faktiskt med tanke på hur de lät innan så blev det ingen negativt effekt av lagningen vad jag kunde höra. Dock rekomenderas INTE detta utan var mest en parantes.
Ps. rådiggade din musik. Vad använder du för utrustning när du gör den? ds |
Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P http://w1.381.telia.com/~u38109144/ |
 |
|
ollilaboratories
Member

466 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 11:08:35
|
He he... ok point taken, jag ska inte wettexa ihop högtalarna! 
Om du menar alk0 låtarna så är de ihoprattade i en polares studio med en ganska så minimal uppsättning instrument.
Ett doepfer A100 modularsystem (med en hel del roliga moduler), Korg MS2000, Micro Modular samt lite effektburkar (distpedaler o annat jox). Sen är det inte mycket mer än så... Har själv en elektronmusikstudio (viktigt med "elektron" )som jag plitar ihop en hel del annat i, men det är en annan och längre historia.
Vi ska iaf snart släppa skivan på OEC, blir väl till sommaren el nåt.. kommer o finnas lite överallt för inhandling.
quote: Originally posted by Parasite
Har lagat slaven på en skithögtalare (en av de billigare genexxa) med smältlim och wettexduk, blev kanon faktiskt med tanke på hur de lät innan så blev det ingen negativt effekt av lagningen vad jag kunde höra. Dock rekomenderas INTE detta utan var mest en parantes.
Ps. rådiggade din musik. Vad använder du för utrustning när du gör den? ds
|
 |
|
|
Topic  |
|