i prisklassen 7000-8000:-? Har en NAD C350 nu. Har ett par mkt tungdrivna högtalare som NADen har lite svårt för. Kom med förslag på bra förstärkare i den prisklassen. Jag är den typen som älskar mkt ström...
Ett tvåvägs hemmabygge med basen Peerless HDS182 Phase. Enligt Peerless ligger känsligheten på 86,5 men jag skulle nog tippa på 85dB. Som lägsta impedans har den 5,8 ohm. Impedansen är nog inga problem utan det är känsligheten som är låg. Volymratten står på klockan 12 om man vill kräma på lite... Vill helst ha en integrerad förstärkare.
Jo, LC Audios har jag varit sugen på ett tag. Antingen bygga ett själv eller köpa begagnat för att komma undan billigare. Verkar vara ganska svårt att få tag i ett beg LC Audio slutsteg... En annan förstärkare jag varit inne på är Arcam A85. Dock lite för dyr ny, men en beg skulle sitta fint. Även svårt att hitta en beg Arcam A85. Några mer förslag?
Kan kanske ett bättre begagnat Hafler slutsteg modell P4000 kan vara nåt för dig? 2x200w vid 8ohm, 2x275w vid 4ohm. Kan bryggkopplas till 550w vid 8ohm. Har även balanserade ingångar. Nypris 10.500:-, jag vill ha 5.000:- prutat och klart. Endast använt ett par hundra timmar i min studio. Du vet ju var jag håller hus ifall du är sugen.
Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P