HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny tonarm, tips och råd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bjorre
Member

100 Posts

Posted - 2003/02/24 :  08:28:05  Show Profile Send bjorre a Private Message
Hejsan!

Sedan jag köpte min Rega P3:a i höstas så har min Cd spelare stått och samlat pinsamt mycket damm. Tanken med Regan var ett kul komplement och en möjlighet att köpa billiga skivor... Men det vart visst mer än så
Till min fråga, jag har bestämt mig för att uppgradera mig lite, så en ny spelare är beställd, en Nottingham Analouge Spacedeck som bör dyka upp vilken vecka som helst. Till denna skall så småningom en ny arm införskaffas. Vad bör jag tänka på? Min nuvarande PU skall även den bytas i samma veva. så det är rätt öppet för förslag..
Den jag har funderingar på är Nottinghams egna spacearm. Är den jag lyssnat på med spacedecken.. Men det finns kankse något annat i den prisklassen?

Tacksam för råd...

/Mvh Björn

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/02/24 :  08:54:08  Show Profile Send gurin a Private Message
Vilken är prisklassen?

Eller omformulerat, hur mycket vill du lägga på en arm? Subbas Audio http://www.subasaudio.com/ har en begad WB Act 2 till salu. Själv kör jag den billigare Act 0.5 och är nöjd. Den tar lite tid att lära sig styra men låter bra.

Jag vet dock inte om den går att montera på just din svarv.

mvh/Gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

bjorre
Member

100 Posts

Posted - 2003/02/24 :  09:03:00  Show Profile Send bjorre a Private Message
.. hadde väl tänkt att lägga runt 10 tusen på armen..
Skall kolla upp WB armen ..

/Mvh Björn
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2003/02/24 :  16:27:12  Show Profile Send Bland a Private Message
Titta på mörch dp6. Jag har sett att walrus använder dp6 till nottinghamspelare. En sme 309 är inte fel. SME har gjort om armen och idag är den mycket prisvärd (ca 10000). Jag skulle köpa mörch armen då den är oerhört trevlig att titta på. Men estetik är ju inte allt......nästan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000