HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ngn mer som skall till Consulterna i helgen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

JPJ
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/03/01 :  08:41:53  Show Profile Send JPJ a Private Message
Vilka öppettider har dom i helgen?
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2003/03/01 :  08:55:00  Show Profile Send Staffan a Private Message
Lördag 9.30-16
Söndag 12-16
Go to Top of Page

Pale
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/03/01 :  13:28:03  Show Profile Send Pale a Private Message
Tycker inte K-man skall vara ledsen för att det kan vara mindre med folk på söndag, det är endast därför som jag tänker vara där då.
Mindre med folk, bättre ljud för mig :-)
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2003/03/01 :  15:47:09  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Var där i morse. Tyckte att det lät mycket bra. Grymm närvaro. Fick tom. rysningar av Elvis. Jag gillar ens inte Elvis. Hade nog fått ut mycket mer av dagen om jag inte skulle ner till Floda innan 13.00. Hade jag vetat att Hembio Consult inte var nån "vanlig" butik utan någons vardagsrum så hade jag stannat och tagit en fika med Timbre och åkt ner till Floda senare på dan.

Jaja. Bra lät det iaf.
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/03/03 :  13:28:36  Show Profile Send yoko a Private Message
hur var det?
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/03/03 :  13:44:46  Show Profile Send K-man a Private Message
Yoko, det verkar inte vara många som har fått intryck utav besöket...eller oxå var det inte många forumsfolk där.....

jag var dock där hela söndagen...(för länge enligt frun..)

Tyckte det var en mycket lyckad tillställning med lugn och ro. Gott om tid för lyssning och gott om plats!

Fick lyssnat igenom hela deras sortiment, och visst känns det som så att ju mer man betalar ju mer får man... konstigt

Var ju som sagt där på söndagen och då kändes lyssningen av Coltrane väldigt behaglig.. hörde att de hade haft lite "bekymmer" under lördagen med försök att biampa(4 monoblock) med olika högtalarkablage mellan övre och nedre registret och hade tydligen haft problem med ohomogenitet (hmmmm? heter det och stavas det så tro?) och lite spretighet... men på söndagen körde man med var sitt monoblock per kanal och Transparence högtalarkablage och det lät riktigt bra i mina öron. Jag brukar ha svårt för "spretigt" och lite "påträngande" ljud, (som jag har fått intryck av att många uppfattar Coltrane) men det hade jag inga som helst problem med. Jag satt länge occh bara njöt! Jag tyckte det både var härligt sväng och underbar precision och detaljrikedom. *RYYYYYSSSSS*

Lyssnade även på de mindre modellerna, och det var oxå trevliga stunder. Speciellt MilesII föll mig på läppen, så den kommer klart vara med vid övervägande av ny högtalare i framtiden.

I övrigt var det som sagt väldigt trevligt, bra samtal med "Mårtenfolket" och andra besökare som gjorde det hela till en oherhört härlig Söndag för mig!

Undrar hur många forumsfolk man såg/pratde med fast man inte visste att det var forumsfolk.... i stort sett var det väl bara Sladd och Sannoj som jag vet att jag träffade.... (såg på Timbres bild att det var dem jag pratade med)

\\K-man

Edited by - K-man on 2003/03/03 13:49:03
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/03/03 :  14:20:46  Show Profile Send yoko a Private Message
mårtendesign hade ett par småhögtalare is itt rum på hiendmässan senast...tappade bort modell namn o allt...ngn som har en uppfattn om vad det kan vara?! troligen inte med den urvattnade o lulliga infon..
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/03/03 :  14:23:44  Show Profile Send K-man a Private Message
Yoko,

Mårten Design har fyra modeller i sitt utbud...varav Monk är en stativare ...troligen var det den du såg? Ljust trä och keramisk bas? (vitaktigt membran) och svart galler? eller?

\\K-man
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/03/04 :  17:25:04  Show Profile Send yoko a Private Message
k-mannen: du har nog rätt det var nog Monk-förvånansvärt bra lät den och förvånansvärt dyr var den...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/04 :  17:35:23  Show Profile Send ekman a Private Message
hur kan det vara förvånansvärt om något man tycker låter bra är dyrt? jag hade blivit förvånad om något som lät jättebra var jättebilligt =)
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/03/04 :  17:47:12  Show Profile Send yoko a Private Message
Inte jag, jag har nämligen upplevt det med du vet vem du vet vad...behövs ju inte nämnas en tusende gång på detta forum!
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/03/04 :  18:06:16  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Lite intryck blev det väl allt. En del av det är förevigat i denna tråd...

http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=10266

/Jonas
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000