HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Compact-DISK-spelare... rengörning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/02/24 :  16:37:44  Show Profile Send Larsen a Private Message
Lite Yes och en diskborste löser det mesta. Skrikande transport och hoppande skiva tex
Fast det är bara rekvisita och betvivlar att det skulle fungera så bra med det.

Tog fram min gamla Micromega, smörjde upp transporten (så det inte låter som en pilsk katt när man matar i & ur en skiva) samt dreven till styrning av pickupen. Blåste ren linsen och vips så fungerar den utan minsta problem

Kosta gratis alltså typ... och sådant är ju aldrig fel.

Har ingen koppling till varumärket Larsen

Edited by - Larsen on 2003/02/24 16:42:30

944Driver
Member

159 Posts

Posted - 2003/02/24 :  21:25:47  Show Profile Send 944Driver a Private Message
samma behandling av räddat min CD-rom drive i datorn nån gång eller två, tryckluft och smörjning.

//Magnus
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1477 Posts

Posted - 2003/02/24 :  22:50:13  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
att använda YES kan ju uppfattas som något brutalt.. det finns KRAV-märkta alternativ som fungerar minst lika bra.. 8-)

jag brukar använda tryckluft på burk och en liten antistatisk pensel när jag rengör prylarna, funkar fint, smörja transporten har jag inte behövt göra än.. "rassel, rassel, klonk!"

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000