| Author |
Topic  |
|
|
tompa
Member

328 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 21:30:19
|
Finns det några intressanta böcker i ämnet HiFi-historia eller HiFi-design? Jag har hittat titeln på en som kan vara intressant, men jag har inte sett den i verkligheten. Någon som vet om denna bok eller liknande böcker? Nog borde väl området vara intressant att skriva om med tanke om antalet intresserade över hela världen...
Sound Design: Classic Audio & Hi-Fi Design Författare: Attwood, David Trade Cloth. Mitchell Beazley, UK, 200209 ISBN: 1840005068
tompa
|
|
|
tompa
Member

328 Posts |
Posted - 2003/02/25 : 20:17:05
|
Jaha, jag tolkar den totala tystnaden som att det inte finns någon vettig litteratur om HiFi-produkter, bortsett från hur man bygger högtalare och liknande DIY...
tompa |
 |
|
|
Jakob_S
Member

665 Posts |
Posted - 2003/02/26 : 00:52:36
|
Jag har sett någon bok om hifins historia om jag inte minns fel... Det stod med i någon gammal hifi-tidning... Minns inte om det var en svensk eller engelsk tidning och minns inte när det var. Men det FINNS böcker, även om de är lätträknade. 
//Jakob |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
 |
|
|
tompa
Member

328 Posts |
Posted - 2003/02/26 : 21:25:14
|
Tack, Jakob! Jag ska leta vidare. Nog måste det väl finnas fler än lilla jag som är intresserade av böcker om hifi, design och historia? Det verkar i alla fall som många gillar att besöka nätsidor med retro och nostalgi kring hifi.
tompa |
 |
|
|
SFN
Starting Member
21 Posts |
Posted - 2003/03/22 : 17:07:50
|
Det här är i och för sig inte om design eller historia men kan kanske vara intressant för någon. Jag har den om hemmabio och den är bra och grundläggande. Se bara till att du får tag i den senaste uppdaterade versionen.
http://www.hifibooks.com
Säljs bla här: http://www.adlibris.se
Har även tänkt köpa hifiboken men det verkar inte vara den senaste versionen dom säljer på adlibris(från 98) |
Edited by - SFN on 2003/03/22 17:11:36 |
 |
|
|
e96mlo
Member

504 Posts |
Posted - 2003/03/22 : 17:45:56
|
Vad menar du med HiFi-design?
Det finns ju tex Vance Dickasons "Loudspeaker Design Cookbook" och Douglas Self, Randy Sloan och Marshall Leach har alla skrivit välkända böcker om förstärkardesign.
/Marcus |
 |
|
| |
Topic  |
|