HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Klangmatchning med nuvarande högtalare...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swoppe
Member

110 Posts

Posted - 2003/02/24 :  23:45:31  Show Profile Send swoppe a Private Message
Hej!

Eftersom minna högtalare råkade ut för en hund... (se annan topic) så har jag att välja mellan att sitta och vänta i mer än en månad på ett nytt element eller att köpa nya högtalare (svårt val va?)

De gamla högtalarna var Infinity Alpha 40, jag har även Alpha center, sub och 20 (hemabio), sååå nu undrar jag vilka högtalare skulle matcha det som jag har?

Ett par nya Infinity Alpha 40/50 är ju alltid ett altenativ, men eftersom jag känner meig deprimerad är jag berädd att lägga ut mer pengar på systemet nu! Skulle ett pat Infinity Kappa 600 passa in med det jag har eller? finns det nått annat altenativ? (alltså jag vill bara byta de trasiga frontarna)

Gonatt med er all!

För svaret på den eviga frågan om livet, universum och allting:
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'

swoppe
Member

110 Posts

Posted - 2003/02/24 :  23:47:01  Show Profile Send swoppe a Private Message
Glömde, det som ska driva frontarna är en Musical Fidelity A3.2

För svaret på den eviga frågan om livet, universum och allting:
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/25 :  00:23:21  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Det jobbiga om du köper nya frontar är ju matchning mellan frontar - center. Resten kan nog fungera fint med lite vad som... Antar att du vill köra vidare på hemmabiosvängen även i framtiden... Så, om du vill ut på äventyr med lite "mognare"(felaktigt ord, men jag är en idiot) ljud... skulle jag kolla upp Amphion Creon, Audiovector M3 Super alternativt Dynaudios Audience 72. Dynaudion är möjligtvis mest lik Alphan, men själv ogillar jag den då den är lite "för mycket" för mig. Den passar troligtvis bättre till hemmabio än tvåkanalshifi.

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000