| Author |
Topic  |
|
|
swoppe
Member

110 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 23:45:31
|
Hej!
Eftersom minna högtalare råkade ut för en hund... (se annan topic) så har jag att välja mellan att sitta och vänta i mer än en månad på ett nytt element eller att köpa nya högtalare (svårt val va?)
De gamla högtalarna var Infinity Alpha 40, jag har även Alpha center, sub och 20 (hemabio), sååå nu undrar jag vilka högtalare skulle matcha det som jag har?
Ett par nya Infinity Alpha 40/50 är ju alltid ett altenativ, men eftersom jag känner meig deprimerad är jag berädd att lägga ut mer pengar på systemet nu! Skulle ett pat Infinity Kappa 600 passa in med det jag har eller? finns det nått annat altenativ? (alltså jag vill bara byta de trasiga frontarna)
Gonatt med er all! |
För svaret på den eviga frågan om livet, universum och allting: perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);' |
|
|
swoppe
Member

110 Posts |
Posted - 2003/02/24 : 23:47:01
|
| Glömde, det som ska driva frontarna är en Musical Fidelity A3.2 |
För svaret på den eviga frågan om livet, universum och allting: perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);' |
 |
|
|
Jakob_S
Member

665 Posts |
Posted - 2003/02/25 : 00:23:21
|
Det jobbiga om du köper nya frontar är ju matchning mellan frontar - center. Resten kan nog fungera fint med lite vad som... Antar att du vill köra vidare på hemmabiosvängen även i framtiden... Så, om du vill ut på äventyr med lite "mognare"(felaktigt ord, men jag är en idiot) ljud... skulle jag kolla upp Amphion Creon, Audiovector M3 Super alternativt Dynaudios Audience 72. Dynaudion är möjligtvis mest lik Alphan, men själv ogillar jag den då den är lite "för mycket" för mig. Den passar troligtvis bättre till hemmabio än tvåkanalshifi. 
//Jakob |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|